Na végre! Indul a gödöllői és a csömöri HÉV megújítása

2021.10.14. 13:16
A BKK-ban már elkészült egy megvalósíthatósági tanulmány a vonalak felújítására.

Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) vezérigazgatója Facebookon jelentette be, hogy elindul a gödöllői és a csömöri HÉV megújítása, aminek a tervezése 2024-ben zárul le, az átadás pedig 2028-ban esedékes. 

A kormány döntése nyomán a Budapest Fejlesztési Központ átvette a gödöllői (H8) és csömöri (H9) HÉV-vonalak fejlesztését a fővárostól. A budapesti szakaszon vannak előzmények, azonban az agglomerációs szakaszon a tervezés korábban el sem indult, ezt most a BFK megrendelésében fogjuk megkezdeni

– írja Vitézy Dávid. Hozzáteszi: a megfelelő tervezési program érdekében első lépésben egyeztettek az érintett agglomerációs települések polgármestereivel és a térség országgyűlési képviselőivel. Szerdán Tuzson Bence és Vécsey László országgyűlési képviselőkkel, Fábri Istvánnal, Csömör polgármesterével, Bárdy Péterrel, Gödöllő alpolgármesterével, Juhász Istvánnal, Kistarcsa polgármesterével, Gyuricza Lászlóval, Kerepes polgármesterével és Paulovics Gézával, Mogyoród polgármesterével tekintették át a HÉV fejlesztésének lehetőségeit. Az egyeztetések eredményeképpen 

Alapvetés, hogy a korábbi tervekkel ellentétben a csömöri hév megmarad, és a metróvá fejlesztett vonal nem állhat meg Cinkotánál, ahogy az a korábbi fővárosi tervekben volt.

A Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója szerint az agglomerációs szakaszt is fejleszteni kell: korszerű járművekre, akadálymentes peronokra van szükség. Egyetértettek abban is, hogy

ÖSSZEFÜGGŐ RENDSZERT kell ALKOTni A HÉV BELSŐ SZAKASZÁVAL ÉS A KETTES METRÓVAL.

Vitézy Dávid beszámolt arról is, hogy a vonal mentén autós és kerékpáros parkolók lesznek, vizsgálni fogják egy-egy megállóhely áthelyezését és új megállók létesítését is a HÉV elővárosi szakaszán. 

A megvalósíthatósági tanulmány után megkezdik a tervezést, és több lépésben, ütemezetten megszerzik a szükséges engedélyeket. A tervezési fázis 2024-ben zárulhat le. Amennyiben a kormány támogatja a terveket, a kivitelezés is megkezdődhet, a beruházás 2028-ban zárulhat le – fogalmaz posztjában Vitézy.

Kapcsolódó

Fellélegezhetnek a csepeliek, ismét hévek járnak a pótlóbuszok helyett

Mostantól a Futárban is pontosan nyomon követhetőek a szerelvények.