Milliókat költött a vadászkiállítás olyan tanulmányokra, amelyekről nem tudni, micsodák

2021.11.10. 17:12

Célpiacok felmérése, haszonelemzés, attitűdfelmérés – ilyen és hasonló leírású tanulmányokra költött mintegy 83 millió forintot az innovációs minisztérium alá tartozó, a vadászati világkiállítást szervező Egy a Természettel Nonprofit Kft. Csakhogy nem világos, mit takarnak ezek a hatástanulmányok, a szervezőcég pedig a HVG adatigénylési kérelmének határideje lejárta után nem hajlandó kiadni a vonatkozó dokumentumokat, mondván

azok döntés-előkészítő anyagok. 

A lap azt kérte, hogy a cég magyarázza meg dokumentumokkal kiegészítve, mire ment el több mint 18 millió forint a PWC Nonprofit Kft. tanácsadói tevékenységére. Ez a cég készítette az attitűdfelmérés-tematikájú anyagot.

Emellett csaknem 65 millió forint ment el a Századvég Gazdaságkutató Zrt. kutatási feladataira, de nem tudni, mit fednek le a szerződésbe foglalt tanulmányok, és hogy egyáltalán elkészültek-e.

A HVG közérdekű adatigénylésére a szervezők először határidő-hosszabbítást kértek, 45 napra kitolva a válaszadást. Ezt egy vészhelyzeti kormányrendeletre hivatkozva tették, de a lap szerint az csak akkor alkalmazható, ha „elkerülhetetlenül szükséges ahhoz, hogy az adatkezelő szerv eredményesen működjön közre a koronavírus-járvány leküzdésében”.

A lap szerint

a kiállításszervező cégnek viszont semmilyen, a koronavírus-járvány leküzdését célzó feladata nincs – sőt a kiállítás külön kormányhatározattal felmentést kapott a járványügyi korlátozás betartása alól.

Egyébként hasonló indokkal halogatta a válaszadást a szervezőcég az Átlátszó adatigénylésére

Mint ahogy az Index megírta, a vadászati világkiállítás megvalósításának összege hetvenmilliárd forint fölé rúg. A kabalaállat, Fátyol, a magyar vizsla 150 ezer forintba került, pedig ha az ember rákeres a vizslák árára a neten, értékük negyven- és nyolcvanezer forint közé tehető. Idővel kiderült az is, hogy az agancskapuért a művész bruttó 240 millió forintot tett zsebre. Emellett eltörpül a kiállítást népszerűsítő óriásplakátok ára, azokra „csupán” 67 millió forintot költöttek. 

(via HVG)