16:00, December 02.
Ghána 0
Uruguay 0
al-Dzsanúb Stadion H csoport
16:00, December 02.
Koreai Köztársaság 0
Portugália 0
Education City Stadion H csoport
20:00, December 02.
Szerbia 0
Svájc 0
974 Stadion G csoport
20:00, December 02.
Kamerun 0
Brazília 0

Lejáratta a kormányellenes tüntetőket, fizetnie kell a TV2-nek

2021.11.12. 17:41

2018 decemberében több tüntetés is volt a rabszolgatörvény néven elhíresült törvénymódosítás elfogadása után. A TV2 december 17-i tudósításában azt állította, hogy a tüntetők „rombolást és pusztítást szerveztek békés tüntetés helyett”. A riportban bemutatott aktivisták – akik az anyagban meg sem szólaltak – a Társaság a Szabadságjogokért (TASZ) segítségével pereltek, ami most zárult le másodfokon, írja a Media1 a TASZ közleményére hivatkozva.

Az elsőfokú bíróság megállapította, hogy a tüntetésről beszámoló TV2 szándékosan megszegte a kiegyensúlyozott, ellenőrzött tényeken nyugvó, sokoldalú tájékoztatás elveit. A 888.hu és az Origo nem nyújtott be érdemi ellenkérelmet, így velük szemben az aktivisták már első fokon megnyerték a pert. A TV2 viszont fellebbezett, és most a másodfokon eljáró Fővárosi Ítélőtábla is megállapította a jogsértést.

A bíróság indoklása szerint a csatorna célja a nézők félretájékoztatása volt, ezért szándékosan eltorzították a történéseket. A döntés értelmében a csatornának nyolcszázezer forint sérelemdíjat kell fizetnie az aktivistáknak, valamint 15 napon belül a Tények című műsorban fel kell olvasniuk az ítélet rendelkező részét, és a honlapjukon is közzé kell tenniük, legalább egy évig.



  • Hírek
  • Hírek