Budapest megkaphatja az állami támogatást a tömegközlekedésre
További Belföld cikkek
- Vörösbe borul a Lánchíd vasárnap este, fontos problémára hívják fel a figyelmet
- Kigyulladt egy autószállító kamion az M7-es autópályán
- Megmozdult a föld Pest vármegyében
- Az Építési és Közlekedési Minisztérium feljelentést tett a műemlékvédelemről kitálaló főtanácsos miatt
- Számos munkavállalójától válhat meg az ELTE kancelláriája karácsonyig
Palkovics László miniszter hétfő reggelre egyeztetésre hívta Karácsony Gergely főpolgármestert a budapesti közösségi közlekedés finanszírozásának ügyében – tájékoztatta az Innovációs és Technológiai Minisztérium az MTI-t.
A reggel nyolc órára tervezett megbeszélésen a szaktárca vezetője kész személyesen bemutatni Karácsony Gergelynek a budapesti közösségi közlekedés éves támogatásának kifizetéséről szóló szerződés tervezetét.
A meghívás elfogadása esetén a kormányzati oldalról véglegesnek tekinthető szövegváltozatot a felek akár azonnal alá is írhatják majd
– ismertették. A kifizetést az ITM és a fővárosi önkormányzat között megkötendő támogatási szerződés alapozza meg. A helyi közösségi közlekedés biztosítása a fővárosi önkormányzat törvényben előírt elsődleges feladata, ezt a központi költségvetés idén 12 milliárd forintos hozzájárulással segíti.
A hét közepén Kiss Ambrus főpolgármester-helyettes a közösségi közlekedési normatíváról azt mondta, az egyébként is veszteséges fővárosi közszolgáltatás költségének csupán hét százalékát kellene az államnak viselnie, míg a jegyárbevétel nagyjából 33 százalék, a többit pedig a főváros állja. Felhívta a figyelmet, a nemzetközi finanszírozási gyakorlat az egyharmad–egyharmad–egyharmad modell felé mutat.
2016-ban még 18 milliárd volt az állami normatíva, nem 12, és augusztus 10-én már 12 milliárdot át is utaltak belőle. 2017-ben már csak 15 milliárd volt a teljes összeg, de négy éve augusztus közepére így is megérkezett belőle tízmilliárd. Most meg még a támogatási szerződés sincs aláírva
– emlékeztetett lapunknak adott szeptemberi interjújában Kiss Ambrus.
A BKK-járatok éves költségét – ha időarányosan tekintjük – november 25-től már az államnak kellene viselnie. Ha nem fizet, akkor bizony bliccel – mondta. Csütörtökön ezt nyomatékosította a városvezetés, amikor „pótdíjcsekket” vittek fel a budai Várba a miniszterelnöknek.
Az ITM közleményében most azt írják, a budapesti közlekedési szolgáltatások nem kizárólag a fővárosban lakó, dolgozó, tanuló emberek életminőségét befolyásolják. A vidékről más országrészbe utazók jelentős hányada, a Magyarországra látogató turisták döntő többsége is használja a helyi járatokat. A hétfőre tervezett találkozóval alkalmat kívánnak teremteni a támogatási szerződés véglegesítésére.
Eredményes egyeztetés esetén az aláírás után a tárca a megállapodásban foglaltak szerint gondoskodik a kifizetésről is – olvasható a közleményben.
(Borítókép: Papajcsik Péter / Index)