400 eurót kapnak az Egyiptomba késéssel elutaztatott magyar turisták

2022.04.27. 16:07
A fővárosi kormányhivatal kárpótlásra kötelezett egy egyiptomi légitársaságot, miután az egy nappal később vitte el az utasokat Budapestről Kairóba karácsonykor. Az EgyptAir műszaki hibára hivatkozva eleinte nem akart kártérítést fizetni az utasoknak, azonban a jelenlegi európai szabályzat szerint az nem minősül rendkívüli körülménynek.

Az EgyptAir egyiptomi nemzeti légitársaságnak fejenként 400 eurót, azaz kicsivel több mint 150 ezer forint kártérítést kellett fizetnie az utasoknak, amiért tavaly karácsonykor egy nappal később vitte el őket Ferihegyről Kairóba. 

A céget a fővárosi kormányhivatal fogyasztóvédelmi osztálya kötelezte a kárpótlásra, miután gépükről a budapesti landolás után derült ki, hogy meghibásodott a hajtóműve. Azonban ahelyett, hogy újabb utasszállítót rendeltek volna, először alkatrészek után próbáltak kutatni – mindezt sikertelenül – számolt be a 24-hu

Az elhúzódó intézkedések következtében a várakozó 108 utas csak december 25-én érkezett meg az egyiptomi fővárosba a tervezett december 24. helyett. 

A légitársaság először nem akart kártérítést fizetni az utasoknak, ugyanis arra hivatkoztak, hogy váratlan műszaki hiba történt. Csakhogy az Európai Bizottság szabályai szerint a műszaki problémák nem minősülnek rendkívüli körülménynek.