Korszerűtlennek tartják az új magyarérettségit az oktatók és a diákok is
További Belföld cikkek
- Úgy megrúgták egy mérkőzésen, hogy kis híján belehalt egy 17 éves magyar válogatott
- Újabb vármegyében mutatták ki a madárinfluenzát
- „Tarthatatlan a helyzet” – Karácsony Gergely levelet írt Orbán Viktornak
- Gyerekgyilkosság történt Somogyban, saját apja végezhetett a kétéves kisfiúval
- A Pénzügyminisztérium elárulta, mire költötték a nem rezsivédelemre fordított milliárdokat
A változtatást még 2020-ban fogadták el, azonban először a 2024-es érettségin találhatják szemben magukat a diákok az új típusú vizsgával. Arató László, a Magyartanárok Egyesületének elnöke a változtatásokról azt mondta az RTL Híradónak, hogy
az egyik elem az, hogy kikerül a középszintű érettségiből a gyakorlati szövegalkotás, pedig azt gondolom, hogy arra mindenkinek szüksége van, hogy tudjon kérvényt, motivációs levelet írni. A másik elem, hogy bekerül egy irodalmi műveltségi teszt, ami ellenőrizni tudja, hogy a Nemzeti Alaptanterv hihetetlenül túldimenzionált tananyagát leadta-e a tanár.
Az Oktatási Hivatal honlapján ezzel kapcsolatban már el is érhető egy feladatlapminta. Ebben az látható, hogy Csokonai Vitéz Mihályt például a portréja alapján kell felismerni és az egyik költeményének első két sorát kell leírni néhány, a vers utaló kulcsszó alapján. Arató László szerint az oktatónak is ennek megfelelően kell majd felkészíteniük a diákokat, ez pedig egy választásra kényszeríti majd a tanárt.
Választania kell majd egy kicsit aközött, hogy műértelmezést tanít, a szövegeknél elidőznek, hogy beszélgetni és gondolkodni tanít-e, és aközött, hogy leadja azokat a műcímeket, irodalomtörténeti ismereteket, neveket, amelyeket a műveltségi teszt majd számonkérhet
– fejtette ki.
Az ADOM Diákmozgalom mindeközben azt mondta, hogy szerintük a teszt nem korszerű, és a változtatás nem a diákok érdekét szolgálja.
Úgy gondoljuk, hogy a műveltségi kvízeknek a tévében a helye, és úgy látjuk, hogy az Emberi Erőforrások Minisztériuma az életben való helytállást, a véleményformálást és a bürokráciában való túlélést nem gondolja az érettség egyik alappillérének
– mondta Schermann Fruzsina, a diákmozgalom elnöke.
Mindeközben az Emberi Erőforrások Minisztériuma azt írta az RTL-nek: az említett új feladat célja az, hogy számonkérjék a tanulók tudását, szövegalkotási feladat pedig máshol is van az érettségiben, így az sem tűnik el teljesen a változtatással.
Az idei magyarérettségi egy héttel ezelőtt volt, azt a diákok viszonylag könnyűnek tartották.
(Borítókép: Magyar nyelv és irodalom írásbeli érettségi vizsga a győri Prohászka Ottokár Orsolyita Gimnáziumban 2022. május 2-án. Fotó: Krizsán Csaba / MTI)