Egyéves a TramTrain
További Belföld cikkek
-
Tovább gyűrűzik a Budapest Brand-botrány, Vitézy Dávid szerint jól döntött a Közgyűlés
- Ismét áll a bál a gödi Samsung-gyár iparűzési adója miatt
- Halálos vonatgázolás történt Mezőtárkánynál
- Megérkezett a DNS-vizsgálat eredménye, új információkat közölt a rendőrség az audis ámokfutó ügyében
- Karácsony Gergely akadálymentessé tenné a 2-es metró teljes vonalát, de hitelből
A TramTrain az ország első vasútvillamos-rendszere, ami egyre népszerűbb közlekedési módot kínál, mivel a díjkötelesség augusztusi indulása óta naponta átlagosan öt és fél ezer utazáshoz választották a közösségi közlekedés legújabb formáját, ami pontos és a korábbiaknál kedvezőbb árú utazást biztosít a térségben.
A jegy- és bérletvásárlási rendszerben mindenki megtalálhatja a számára legegyszerűbb és legkényelmesebb megoldást – írja a MÁV honlapján.
A Szeged és Hódmezővásárhely között közlekedő vasútvillamos innovatív megoldás a kötöttpályás közlekedésben, amely átszállásmentes utazással segíti elő, hogy az utasok autó helyett a közösségi közlekedést válasszák.
17-szer megkerülhették volna a Földet
Az elmúlt egy évben a vasútvillamos 22400 járata összesen 680 ezer kilométert tett meg az utasokkal. Ez annyi, mintha a szerelvények 17-szer megkerülték volna a Földet az Egyenlítő körül. A járatokat a díjmentes időszak kivezetése óta közel 650 ezer utazáshoz vették igénybe.
Az új kötöttpályás járműtípus bevezetése a kezdeti hónapokban időnként megzavarta a figyelmetlen, rutinból közlekedő autósokat, amely balesetekhez, többször a vasútvillamos sérüléséhez vezetett. 2021-ben videó készült a legfontosabb KRESZ-szabályokról a vasútvillamos érintettségében. A különleges közlekedési helyzetekre a MÁV-START külön videót és interaktív oldalt is készített, ezzel is segítve a biztonságos közlekedést. Ennek ellenére – különösen Hódmezővásárhelyen – még jelenleg is sűrűn idéznek elő balesetveszélyes helyzeteket a figyelmetlen autósok.