Forgalomcsökkentés: szinte kitiltják az autósokat Erzsébetvárosból

B RKL20190511066
2022.12.02. 16:41
Jelentősen korlátozzák az átmenő forgalmat Belső-Erzsébetvárosban a nem ott lakóknak, miközben a helyi lakosoknak több parkolási lehetőségük lesz – mondta Niedermüller Péter, a VII. kerület polgármestere. Kovács Kázmér, a Magyar Autóklub jogi bizottságának elnöke szerint inkább a mértéktartás lenne célravezető.

Lassan másfél-két éve zajlik a forgalomcsillapítási projekt a VII. kerületben, amely keretében az önkormányzat egy olyan közlekedési rendet dolgozott ki a fővárossal, a BKK-val és a Budapesti Közúttal együtt, ami jelentős mértékben korlátozza az átmenő forgalmat, miközben a helyi lakosoknak igyekszik megkönnyíteni az autózást.

Niedermüller Péter, Erzsébetváros polgármestere elmondta, január másodikától végérvényesnek tekinthető forgalmi rend lesz érvényben a kerületben, amely miatt a nem ott lakó autósok átmentő forgalma még inkább csökkenni fog. Emellett úgynevezett áthajtási pontokat alakítanak ki, ahol a parkolási engedéllyel rendelkező kerületi lakosok áthajthatnak. 

Mindebből az fog következni, hogy tovább csökken majd az autós forgalom, miközben a kerületi lakosoknak több parkolási lehetőségük lesz

– nyilatkozta az InfoRádiónak

A forgalomcsillapítás az egész Belső-Erzsébetvárost, tehát a Nagykörút és a Károly körút (Kiskörút), illetve a Király utca és a Rákóczi út közötti területet érinti. A polgármester elmondta, elsősorban a Dohány, a Dob és a Wesselényi utca átmenő forgalmát fogják korlátozni, ami részben már most is így van. „A január másodikától érvényes forgalmi rendelet lehetőséget teremt a lakosoknak arra, hogy rövid utakon is hazataláljanak, nem ugyanaz lesz rájuk érvényes, mint az áthajtókra” – tette hozzá.

Niedermüller Péter megerősítette, hogy sebességcsökkentésről jelenleg nincs szó, de a főváros napirenden tartja a kérdést, hogy egész Budapesten 30 kilométer per órás zónákat alakítsanak ki. Kovács Kázmér, a Magyar Autóklub jogi bizottságának elnöke szerint az a gyakorlat, hogy egyes szakaszokat csak jelentős kerülővel lehet megközelíteni, nemcsak súlyosan kifogásolható, hanem kontraproduktív is. 

A forgalomcsillapítás mint célkitűzés indokolt lehet, de a mértéktartás szintúgy

– fogalmazott a szakjogász.

A 30 kilométer per órás zónák tervével alapvetően egyetért, de úgy véli, azt nem egységesen minden útvonalra, hanem csak azokra a szakaszokra kell bevezetni, ahol nincs kellő lehetőség a biztonságos haladásra. „Viszont, ha az egyszerűsítés oltárán feláldozzák a célszerűséget, az mindenképpen rossz” – mondta Kovács Kázmér.

(Borítókép: Lakóépület az Akácfa utca és a Dohány utca sarkán. Fotó: Róka László / MTI)