Egy tábla mentette meg a veszprémi diákot az öngyilkosságtól

2023.04.23. 10:06
Öngyilkosságra készült egy 15 éves veszprémi lány, ezért felsétált a helyi völgyhíd tetejére, hogy onnan vesse magát a mélybe. Az utolsó pillanatban azonban meglátta a lelkisegély-szolgálat oda kihelyezett tábláját, és tárcsázta a telefonszámukat. A szolgálat egyik munkatársa fogadta a hívását, és ezzel megmenekült a kamasz.

A veszprémi Szent István völgyhídat gyakran választják haláluk helyszínéül azok, akik öngyilkosságon gondolkodnak. Ebből kifolyólag a Kapaszkodó Mentálhigiénés Egyesület táblát helyezett el a híd tetejére „Maradj velünk! Hívj most, beszéljünk!” felirattal, amelyre természetesen odaírták telefonszámukat is.

A tábla életet mentett, ugyanis az öngyilkosságra készülő kamasz lány felhívta a számot, és a telefonos szolgálat munkatársának segítségével lemondott az ugrásról.

A Kapaszkodó egyesület a Magyar Lelkielsősegély Telefonszolgálatok Szövetségének (LESZ) egyik dunántúli tagja. Kiss Katalin, az egyesület alelnöke nyilatkozott az esetről a Ripostnak.

Befutott az egyik kollégához egy hívás, aki az ország egyik távolabbi szolgálatánál dolgozik. Ebben a hívásban kiderült, hogy egy 15 éves kislány öngyilkossági szándékkal áll a viadukton. A kolléganő tette a dolgát, és mindazokat a technikákat alkalmazta, amelyeket a szövetségnél dolgozóknak meg kell tanulnia

– mondta el Kiss Katalin, aki korábban maga is fogadott ehhez hasonló hívásokat. 

Az öngyilkossági kísérletekre kidolgozott protokoll szerint sikerrel elérte azt, hogy a fiatal lány elmondja, hogy hol van, és hogy elfogadja a segítséget. Ez azért fontos, mert anonim módon fogadjuk a hívásokat, a hívóink tartózkodhatnak akár az országhatáron belül vagy kívül is. A munka egyik legnehezebb része pont az, hogy elérjük a hívónál, hogy velünk maradjon, és elárulja, hol tartózkodik, és beleegyezzen, hogy segítséget küldjünk neki

– számolt be az ügy részleteiről az alelnök. Hozzátette, ha az érintett személy elárulta a pontos helyét, akkor az ügyelő a 112-t értesítve a helyszínre küldi a megfelelő szakembert, majd a telefonos kolléga szóval tartja a hívót, amíg egy kiérkező rendőr vagy mentő át nem veszi a telefont, hogy jelezze, biztonságban van az illető.

Kiss Katalin kiemelte azt is, hogy

éves szinten körülbelül 200 ezer hívás érkezik a szövetséghez.

Hozzátette, ezek között szerencsére kevés a szuicid hívás.

Az elnök elmondta, a híváskezelő kollégáknak hatalmas teher egy-egy ilyen hívás fogadása és a segítségnyújtás folyamata, ezért fontos, hogy a nehéz hívások után az ő lelkükkel is foglalkozzanak.

A LESZ tagszolgálatai, így a Kapaszkodó Mentálhigiénés Egyesület is karitatív módon működik, a hívásokat fogadó ügyelők a szabadidejükben végzik a munkájukat, ellenszolgáltatás nélkül.

Ha ön is úgy érzi, segítségre lenne szüksége, hívja a krízishelyzetben lévőknek rendszeresített, ingyenesen hívható 116-123 telefonszámot! Kérjük, olvassa el ezt az oldalt! Amennyiben másért aggódik, ezt az oldalt ajánljuk figyelmébe.