- Belföld
- fónagy jános
- gazdaságfejlesztési minisztérium
- államtitkár
- árstop
- élelmiszerár
- csökkenés
- tudatosság
- piac
Esnek az élelmiszerárak, egyre tudatosabbak a vásárlók
További Belföld cikkek
- Letartóztattak egy házaspárt, mert szexuálisan bántalmazták a nevelt gyermeküket
- Tömegkarambol történt Devecsernél, teljes szélességében lezárták az érintett útszakaszt
- Karsai Dániel ápolója: Megígértem Daninak, hogy együtt csináljuk végig
- Elgázolt egy embert a vonat Pest vármegyében
- Drasztikusan ritkulhatnak a legforgalmasabb HÉV járatok
Fónagy János, a Gazdaságfejlesztési Minisztérium államtitkára hangsúlyozta,
rendkívül hatékonynak bizonyult az egy hónapja működő online árfigyelő rendszer, a megfigyelt 62 termékkategóriában az átlagárak csaknem 8 százalékkal csökkentek.
A részletekről szólva ismertette, hogy az elmúlt hónapban a legnagyobb mértékben, mintegy 15 százalékkal a spagetti ára esett vissza, több mint 14 százalékkal csökkent a zöldségek és 7 százalékkal a gyümölcsök ára.
A kenyerek, a margarin, a sertészsír és a tejtermékek árai átlagosan 10 százalékkal mérséklődtek egy hónap alatt. A húsok közül leginkább a pulykamell ára csökkent, közel 11 százalékkal, míg a csirkeszárnyé több mint 6 százalékkal.
Fontos változásként említette, hogy
augusztus 1-től megszűnt az élelmiszerárstop, emelkedett a kötelező akciózás mértéke és SZÉP-kártyával is lehet hidegélelmiszert venni az üzletekben.
Az árstop kivezetésével együtt a kormány az árverseny további fokozása érdekében 10-ről 15 százalékra emelte a kötelező akciózás mértékét, a korábbi árstopos termékek is ebbe a körbe kerültek.
Az államtitkár kiemelte: az akciózásnak és az online árfigyelő rendszernek komoly árleszorító hatása van, a kiskereskedelmi hálózatok között erős, esetenként kíméletlen árverseny indult meg. Az ellenőrzés nagyon szigorú, és az esetleges jogsértő magatartás, hibás adatszolgáltatás, rosszhiszemű eljárás esetén rendkívül szigorúak a szankciók. Megjegyezte: „a kiskereskedelmi hálózatok túlnyomó többsége jogkövető”.
A piac jó működése a vásárlóknak és élelmiszer-kereskedelmi láncoknak is érdeke – fogalmazott. Fónagy János végül kitért arra is, hogy a fogyasztók még tudatosabbak lettek, rövid idő alatt megismerték és használják az online árfigyelőt.