A HungaroControl cáfol, nem a létszámhiány okozza a járatkéséseket
További Belföld cikkek
Mint írtuk, Daniel Liebhart légiforgalmi irányító, az osztrák Vida nevű szakszervezet légi közlekedési osztályának vezetője szerint az európai légtérben bekövetkező késésekért a létszámhiánnyal küzdő HungaroControl a felelős, ezért felszólította a magyar kormányt, hogy biztosítson jobb munkakörülményeket a légiforgalmi irányítóinak.
A korábbi cikkünkben említett többnapos szicíliai járatkésésekre a Wizz Air is úgy reagált: komoly gondokkal küzd az európai és a magyar légiirányítás, és a légitársaság szerint az okozta a késést, hogy Európa-szerte kevés a légi forgalmi irányító.
„Akár órákat várakoztatják a légiirányítók a repülőgépeket, hogy megfelelő számú személyzet tudja kezelni a légtérben repülő leszálló-felszálló repülőgépeket. Az adott cataniai esetben is ez történt” – nyilatkozta Radó András, a Wizz Air kommunikációs vezetője az RTL Híradónak szerdán.
Az RTL megkeresésére a HungaroControl reagált a vádakra: közölték, hogy Magyarországon a személyzet hiánya miatt nem kell a légijáratokat késleltetni, és a viharokkal, valamint az ukrán légtérzárral indokolták a késéseket.
Adataik alapján a légiforgalmi irányítók létszáma 2019-hez képest 179-ről 185 főre emelkedett.
A témában az Index kereste Varga G. Gábor légi utazással kapcsolatos szakértőt, aki azt mondta: „Ha csak Budapesten múlna, hogy egy járat el tud-e időben indulni, akkor nem lenne ennyi késés.” Szerinte számos tényezőt figyelembe kell venni, amikor a repülőgépek késéseit vizsgáljuk. A Wizz Air pedig a napokban arra hívta fel a figyelmet, hogy a probléma messze túlmutat a légitársaságok hatáskörén.
Ahogy arról több cikkünkben is beszámoltunk, hetek óta hatalmas gondok vannak a fapados légitársaságok járataival. Ebben a cikkünkben összegyűjtöttük, hogy mit érdemes tudni a járatkiesések okozta kártérítésekről, mikor és mennyit köteles fizetni egy-egy légitársaság, ha nem juttatják el időben az utast a kívánt állomásra.