- Belföld
- mindenki magyarországa néppárt
- márki-zay péter
- lázár jános
- máv
- összeomlás
- lemondás
- felszólítás
Újabb párt szólította fel lemondásra Lázár Jánost
További Belföld cikkek
- Karácsony Gergely Bochkor Gábornak: Akkora bunkók is lehetnek műsorvezetők, akik máshova nem kellettek
- A család ügyvédje szerint szexuális indíttatásból gyilkolhatta meg F. János az akkor 11 éves Till Tamást
- Döntöttek a patikák sorsáról, kamatostul fizetik ki az elmaradt pénzeket
- Hack Péter: A 2012-es Btk.-módosítás miatt nem vonható felelősségre Till Tamás gyilkosa
- Both András: Nem igaz, hogy megszűnik az Ügyfélkapu+
„A Mindenki Magyarországa Néppárt mély megdöbbenéssel tapasztalja, hogy a magyar közlekedési és építésügyi miniszter, Lázár János nem képes megfékezni a MÁV összeomlását” – áll a párt közleményében.
Mint írták, a magyar közlekedési infrastruktúra működésképtelenné vált, már az utasok testi épségét fenyegeti a kialakult helyzet, és ma a MÁV-ot az állandó késések, műszaki meghibásodások, kommunikációs káosz, hiányos karbantartás és felújítási problémák, átláthatatlan pénzügyi helyzet és kiszámíthatatlan szolgáltatás jellemzi.
Ezek a problémák mind a MÁV vezetésének és a közlekedési tárca felelőtlenségének és szakmai hozzá nem értésének köszönhetőek. Lázár János miniszterként képtelen volt a MÁV működésének stabilizálására és az utasok biztonságos, pontos kiszolgálásának biztosítására
– közölték.
A fentiek tekintetében felszólítják Lázár Jánost, hogy vállalja a felelősséget és haladéktalanul mondjon le pozíciójáról. Véleményük szerint a magyar közlekedésnek olyan új vezetőre van szüksége, akit nem politikai lojalitása, hanem szakértelme és vezetői képességei hatalmaznak fel a feladat ellátására, és aki képes lesz a szükséges reformokat végrehajtani és visszaállítani a közlekedési rendszer megbízhatóságát és biztonságát.
Petíciót is indítottak már Lázár lemondásáért
Mint írtuk, Vitézy Dávid volt főpolgármester-jelölt is reagált az elmúlt napok vasúti közlekedéssel kapcsolatos történéseire. Szerinte „a szemünk előtt omlik össze a magyar vasúti közlekedés”. Posztjában azt írta, hogy 2020 és 2022 között megállás nélkül azon dolgoztak a BFK-ban, „hogy ráirányítsák a nyilvánosság és a politikai döntéshozók figyelmét, milyen rémes állapotban van a budapesti vasúti infrastruktúra”. Ehhez képest, mint írta
Jött Lázár János, és a vidékre hivatkozással az összes budapesti vasúti beruházást leállította, a Keleti és a Nyugati környezetének megújítását egyaránt, persze a HÉV-ekkel együtt
– fejtette ki.
Vitézy Dávid már másodízben kritizálta Lázár János közlekedési és építési minisztert, vasárnap azt írta, hogy „szégyen, hogy feláras távolsági vonatokként” közlekednek a több mint 50 éves vasúti kocsik, továbbá, hogy „bőven nemcsak elvont politikai, de közvetlen döntéshozói felelőssége is a közlekedési miniszternek – hiszen nem enyhítette, hanem minden lépésével csak mélyítette a magyar vasút egyre súlyosabb válságát az elmúlt időszakban”.
Vitézy Dávid is kijelentette korábban, hogy Lázár Jánosnak le kéne mondania. Az LMP petíciót is indított Lázár János lemondásáért, ha a közlekedési miniszter nem tudja visszaállítani a pontosan érkező InterCity-járatok számát a 2022-es szintre szeptemberig.