- Belföld
- máv
- vitézy dávid
- lázár jános
- közlekedés
- keleti pályaudvar
- vasút
- kisiklás
- budapest
- fejlesztés
- vonat
Vitézy Dávid nyilvánosságra hozott egy dokumentumot a Keleti pályaudvarnál történt balesetről
További Belföld cikkek
- Karácsony Gergely Bochkor Gábornak: Akkora bunkók is lehetnek műsorvezetők, akik máshova nem kellettek
- A család ügyvédje szerint szexuális indíttatásból gyilkolhatta meg F. János az akkor 11 éves Till Tamást
- Döntöttek a patikák sorsáról, kamatostul fizetik ki az elmaradt pénzeket
- Hack Péter: A 2012-es Btk.-módosítás miatt nem vonható felelősségre Till Tamás gyilkosa
- Both András: Nem igaz, hogy megszűnik az Ügyfélkapu+
Ismét egy Facebook-posztban osztotta meg véleményét Vitézy Dávid közlekedési szakember, volt főpolgármester-jelölt Lázár János építési és közlekedési miniszter döntéséről,
miszerint a tárcavezető „magas érdeksérelemmel lezárható”-nak sorolta be a Keleti pályaudvarról kifutó vasútvonalak fejlesztését, és leállította.
Ez nemcsak a vasárnapi kisiklásban érintett váltókörzet cseréjét, de a Rákos és Kőbánya felső állomások vágányhálózatának újjáépítését és fejlesztését, szükséges vasúti kapacitásbővítést, az Élessaroknál új állomást is tartalmazott.
Vitézy többek között arra emlékeztet, hogy 2022 őszén vette át az építési miniszter a budapesti beruházások fölötti irányítást és kapott egy táblázatot az összes fővárosi beruházás leállításának kockázatairól.
Ezt Lázár összefirkálta, biztos, ami biztos, minden oldalon szignózta, és a kézírásos rájegyzéseivel gyakorlatilag mindent leállított
– írja a közlekedési szakember.
Hozzátette: ahogy a vasútfejlesztésen dolgozó mérnökök akkoriban ebben a táblázatban leírták Lázárnak, „azonnali lezárás esetén a projekt előkészítése a bírálati engedélyezési tervek fázisában áll meg, a végleges engedélyezési tervek nem tudnak elkészülni, hatósági engedélyezési eljárásokra nem kerül sor”.
Vitézy azt is állítja, hogy Lázárnak akkor jelezték, hogy a kivitelezés késni fog, ha a tervezést leállítja. A pénzügyesek pedig leírták, hogy uniós forrásvesztés lesz, és a tervező már elvégzett, igazolt munkáját pedig hazai forrásból a magyar adófizetőknek kell majd kifizetni – tette hozzá.
Egy műszaki szempontból sürgető, évtizedek óta elavult, az egyik fő budapesti fejpályaudvar hosszú távú működőképességéhez szükséges beruházás leállítása valójában nem megtakarítást hozott, hanem még többlet-költségvetési kiadással is járt – húzta alá a volt főpolgármester-jelölt. Hozzáfűzte, hogy bár a fejlesztés Kőbánya és Rákosmente lakóinak közvetlenül is fontos lenne, az agglomerációs vasúti közlekedés versenyképessége pedig az egész fővárosnak, „de mégiscsak az egész országot érinti az ügy”.
Tegnap mindenki megtapasztalhatta
– zárta posztját Vitézy Dávid.