Benyújtották az előterjesztést a járatritkítás ügyében, akár villamosszerelvények is járhatnak
További Belföld cikkek
- Bemutatta első nyolc jelöltjét a DK, őket indítják a 2026-os választásokon
- A hatósági áras benzinnel csaltak a benzinkutasok, csaknem 10 millió forintos kárt okoztak
- Elsöpörte a polgármesteri akaratot a fideszes többség Győrben
- Magyar Péter feljelentette Vogel Evelint
- Bomló holttestre bukkantak a Mátrában
Vitézy Dávid benyújtotta előterjesztését a Fővárosi Közgyűlés Klímavédelmi, Közlekedési és Városfejtesztési Bizottságának, amelyben bizottsági álláspont kialakítására tesz javaslatot a H6-os, H7-es, H8-as HÉV-ek vonalán tervezett szolgáltatási kínálatszűkítés ügyében.
Ahogy arról az Index beszámolt, a MÁV-HÉV Zrt. az új menetrendi évben a rendelkezésre álló járműkapacitás a jelenlegihez képest 4 motorvonategységgel kevesebb jármű napi forgalomba adását teszi lehetővé az iskolaidőszaki hétköznapokon, ezért a ráckevei H6-os HÉV-en 18 százalékos, a gödöllői H8-ason 13-23 százalékos, míg a csepeli H7-es vonalon 12 százalékos férőhelycsökkenést okozna az állami fenntartó.
Vitézy Dávid az előterjesztésben arról ír, hogy Lázár Jánosék javaslata ellentétes Budapest elfogadott mobilitási tervével, mert jelentős mértékben növeli a zsúfoltságot, utaslemaradást is okozhat, amely egyre több autót, egyre nagyobb dugót és környezetszennyezést von maga után.
A Podmaniczky Mozgalom frakcióvezetője szerint a közlekedési kormányzat két éve semmit sem tett, hogy a kormány által leállított és visszavont HÉV-járműbeszerzési tender újrainduljon, ráadásul a már építési engedélyiekig jutott vonali fejlesztési terveket is felfüggesztette anélkül, hogy más intézkedést foganatosított volna.
Hangsúlyozta, hogy az egyre öregebb, jellemzően 50 év feletti szerelvények karbantartása is vélhetően egyre komolyabb problémákat okoz, ezért a későbbiekben is fel kell készülni hasonló helyzetekre. „A fokozatos leépülést csak érdemi beavatkozások, fejlesztések tudják megállítani” – tette hozzá.
Vitézy Dávid négy döntés meghozatalát javasolja a Klímavédelmi, Közlekedési és Városfejlesztési Bizottságnak:
- Határozzon úgy, hogy nem ért egyet a H6, H7, H8 vonalak kínálatszűkítésére megküldött, a MÁV-HÉV Zrt. által kidolgozott javaslatokkal, és általánosságban a HÉV szolgáltatási kínálatának csökkentésével, és felkéri a Bizottság elnökét, a Fővárosi Közgyűlés soron következő rendes ülésre készítsen előterjesztést, amelyben felkéri a főpolgármestert, hogy küldje meg a Fővárosi Önkormányzat egyet nem értését kifejező szerződéses nyilatkozatot Lázár János részére.
- Kérje fel a főpolgármestert, hogy a Fővárosi Önkormányzat jogérvényesítési lehetőségeiről készítsen tájékoztatót a bizottság soron következő rendes ülésére arra az esetre, ha az Építési és Közlekedési Minisztérium az egyet nem értés ellenére mégis a kínálatszűkítés bevezetéséről dönt.
- Kezdeményezze, hogy a Fővárosi Közgyűlés a soron következő rendes ülésén erősítse meg a Fővárosi Önkormányzat elkötelezettségét a Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégiában meghatározottak szerint a H5, H6, H7, H8, H9 HÉV-vonalak szükséges infrastruktúra-fejlesztései, felújítása, akadálymentesítése és fejlesztése, valamint új HÉV-vonatok beszerzése mellett, és kérje fel a kormányt ezek mihamarabbi újraindítására.
- Kérje fel a főpolgármestert, hogy a BKK Zrt. és a BKV Zrt. bevonásával vizsgálja meg, hogy amennyiben az Építési és Közlekedési Minisztérium és a MÁV-HÉV Zrt. képtelenné válik a szolgáltatás fenntartására, akkor a Fővárosi Önkormányzat a BKV Zrt. útján tud-e átmeneti segítséget felajánlani a kizárólag Budapesten közlekedő H7 vonalon nagy kapacitású villamosszerelvények működtetésével, és mérje fel ennek vonzatait.
Vitézy Dávid a Fővárosi Közgyűlés Klímavédelmi, Közlekedési és Városfejlesztési Szakbizottságának rendkívüli ülését a HÉV-ek tervezett ritkítása miatt jövő hétfőre hívta össze.