A magyarok közel fele kevesebbet tervez költeni a közelgő Black Friday alkalmával
További Belföld cikkek
- Pert vesztett az Index ellen, ezért még fizetnie is kell a Bajnai-féle Datadat Csoportnak
- Magyar Péterék feljelentik a Tisza Párt önkéntesét
- Új generációs e-sorsjeggyel rukkolt elő a Szerencsejáték péntek 13-án
- Nem engedték fellépni Pottyondy Edinát a pilisvörösvári művelődési házban
- „Baleseti helyszínelő vagyok, világos?” – videón Delhusa Gjon parkolási balhéja
Közeledik a Black Friday, a hatalmas kedvezményekkel járó esemény, amely az Egyesült Államokból indult, és ott a Hálaadás utáni napon tartják. Magyarországon általában ugyanezen a napon zajlik az esemény, 2024-ben november 29-én – olvasható a Revolut által továbbított sajtóközleményben.
A Dynata által a magyar lakosság reprezentatív mintáján végzett felmérés szerint a megkérdezettek 49 százaléka jelezte, hogy a Black Friday és az ünnepi szezon alatt kevesebbet fog költeni, azonban a szezonális ajánlatoknak és kedvezményeknek nem fordítanának hátat, az emberek 75 százaléka vásárolni tervez, amennyiben találkozik egy jó ajánlattal.
A magyarok Black Friday vásárlásainak egyik fő motivációja az, hogy olyan termékekre ruházhassanak be, melyeket általában nem engedhetnek meg maguknak (a megkérdezettek 44 százaléka válaszolt így). A második legfontosabb ok (az emberek 33 százaléka szerint) a karácsonyi ajándékvásárlás volt. Végső soron pedig (32 százalék) a rendszeresen vásárolt termékek akcióinak kihasználása érdekében költekeznek az emberek.
A fogyasztók 48 százalékának fontos a hagyományos boltokban való vásárlás, a jó akciók reményében. A magyarok 43 százaléka pedig a kényelmet és a széles választékot választva, online vásárolna.
A válaszadók csupán 10 százaléka mondta azt, hogy aggódik a csalásoktól ebben az időszakban.
A biztonság érdekében pedig a magyarok 9 százaléka a bolti vásárlás mellett határozta el magát. A 65 év feletti válaszadók a legóvatosabbak. A megkérdezettek 15 százaléka inkább a fizikai üzletekbe megy vásárolni az online csalások elkerülése érdekében.
A csalások felismerése
A Pénzcentrum négy pontban szedte össze, mire érdemes figyelni online vásárláskor.
- A csalók hamis weboldalakat hozhatnak létre, melyek hasoníthatnak egy online áruház felületéhez, azonban az oldal tulajdonosai csak a bankkártya és személyes adataink megszerzésére utaznak. Az elkerülés érdekében érdemes ellenőrizni az oldal URL-címét, hogy megbizonyosodjon arról, hogy egy valódi webshopban kíván vásárolni.
- Megtévesztőek lehetnek a rendkívül alacsony áron kínált, egyébként drága termékek. A vásárlóknak érdemes ellenőrizni az oldalról írt véleményeket, hogy meggyőződjön a kereskedő megbízhatóságáról.
- Érdemes a közösségi médiában felbukkanó hirdetéseket óvatossággal kezelni. Amennyiben egy oldal gyanút kelt, meg kell nézni, hogy mikor készítették és hogy a véleményeket író profilok valósak-e.
- Az online rendelések sűrűsödésével egyre gyakrabban kaphatunk e-maileket szállítócégektől. Amennyiben ilyen e-mailt kapunk, figyeljünk a helyesírási hibákra, valamint soha ne kattintsunk a linkekre. Csomagjainkat érdemes a szállító oldalán nyomon követni.