Swietelsky-vezér: Sokkal nagyobb innovációs lehetőségek vannak a magyar aszfaltiparban
További Belföld cikkek
-
Pottyondy Edina a kegyelmi botrány évfordulóján: Novák Katalinnak ötmilliós luxusnyugdíjjal fogják be a száját
- Orbán Viktor: A magyarok már tudják, a jövő nem ott van, ahol ők laknak
- Magyarok tízezreit érinti a betegség, amelyben Julius Caesar, Napóleon és Isaac Newton is szenvedett
- Évek óta nem volt példa olyan dermesztő hidegre, ami jövő hétre várható
- Megdicsérte Magyar Pétert az elemző, akit pár napja még megrohamoztak a Tisza Párt szimpatizánsai
Hegyi Zoltán, a Swietelsky Kft. ügyvezető igazgatója arról beszélt a Magyar Építőknek, hogy amíg a legtöbb iparágban a leépítések korát éljük, addig náluk a fejlődésé a terep: új aszfaltkeverő üzemet avattak október elején Székesfehérváron, és még nagyon sok tervük van a jövőre nézve is.
Véleménye szerint a magyar útépítésben sokkal nagyobb potenciál rejlik, mint amit jelenleg ki tudnak használni, ezért innovatív megoldásokkal és multinacionális cégcsoport tudásbázissal is készülnek.
Az októberben átadott üzem a legmodernebb technológiát használja, kevesebb káros gőzt bocsát ki, és szükség esetén akár 3–4 hónap alatt áttelepíthető (szemi mobil keverő).
Az eszköz képes a mart aszfalt visszaadagolására a jelenlegi előírásoknak megfelelő mértékben, de műszakilag alkalmas akár 35-40 százalékos recicling anyag felhasználására megfelelő előkészítés esetén
– tette hozzá Hegyi Zoltán.
Kifejtette, hogy az M1-es autópálya felújításában bíznak, mint új projekt, hiszen az M0-tól a 95-ös kilométerig teljesen visszabontják majd az aszfaltot, és utána 4–5 réteg friss aszfaltra lesz szükség, tehát ez egy eléggé biztos, hosszú távú projektnek tűnik.
Folyamatos fejlődés
Az áttörést a 4-es főút vecsési elkerülő szakasza hozta meg a vállalat számára, most pedig éppen az M6-os és M8-as autópályák 30 kilométeres szakaszán dolgoznak. Miután felkerültek a térképre, dolgoztak az M6 autópálya megépítésén, az Érd–Dunaújváros közötti szakaszon. „Addig döntően csak kisebb helyi érdekeltségű projekteken dolgozott a Swietelsky Magyarország Kft., de ettől kezdve sikeresen pályázott az egy és kétszámjegyű utak fejlesztései, amelyeken eredményesen teljesített” – fogalmazott Hegyi.
A 2010-es években szinte már az összes nagyobb út felújításában vagy építésében részt vettek, 2017 óta összesen 160 projekten dolgoztak és 400 kilométeren végeztek különböző beavatkozásokat.
Véleménye szerint a magyar aszfaltiparban sokkal nagyobb innovációs lehetőségek rejlenek, mint amennyit jelenleg kihoznak belőle. Arról is beszélt, hogy jó dolognak tartja, hogy a gyorsforgalmi utak nagy rész egy kézben összpontosul, mert így a „koncess12zor mint gazda” viselkedik, „a tervezési, kivitelezési és üzemeltetési feladatok egy érdekkörben kezelik”.
12 ezer dolgozóval és évi 3,5 milliárd eurós forgalommal folyamatosan a jövőt tervezgetik, Hegyi Zoltán szerint a német módszerrel – vagyis a cégek közti együttműködéssel – sokkal több út épülhetne ugyanannyi forrásból. Szóval van még hova fejlődni, de ők a leépítések helyett a folyamatos bővülésre és a stabilitásra kívánják helyezni a hangsúlyt.