Szabad Európa: Még műkörmös is adott be pályázatot a pályaudvarok felújítására
További Belföld cikkek
-
Megszólalt a Mészáros Csoport a hatvanpusztai zebrákkal kapcsolatban
- A kormány törvényt módosítana Varju László ügye után
- Pénzmosás miatt emeltek vádat egy békési férfival szemben
- A tüntetés alatt állapította meg a Kúria, hogy jogtalan a rendőrség döntése a hídlezárásról
- Vitézy Dávid átverve érzi magát, pedig néhány órája még közös terveik voltak Karácsony Gergellyel
Ahogy arról korábban beszámoltunk, a kormány 99 évre magánkézbe adná Budapest főpályaudvarainak ingatlanhasznosítását. Orbán Viktor az Országgyűlés 2024. december 16-i ülésén – ellenzéki kérdésre – úgy fogalmazott az ügyről, hogy „ezeknek a vasúti pályaudvaroknak a felújítása iszonyatos mennyiségű pénzt venne igénybe. Belátható időn belül Magyarországnak nem lesz arra pénze, hogy ezeket a hatalmas pályaudvarokat fel tudja újítani. Támogatom azokat a javaslatokat, hogy adjuk oda azoknak, akiknek van pénzük, és képesek ezeket működtetni. Nem a vasutat, hanem a pályaudvarok épületeit. Ettől még a vasút működtetése állami kézben marad.”
A MÁV programjára január 31-ig lehetett jelentkezni. A pályázók között a Déli pályaudvar volt a legnépszerűbb, míg a siófokira egy ajánlat sem érkezett. Előbbire a Market Asset Management Zrt., a Wing Zrt. és a Raw Development Kft. adott be pályázatot – írja a Szabad Európa.
A Déli pályaudvarra tett ajánlatot:
- Raw Development Kft.
- Market Asset Management Zrt.
- Wing Csoport
A Nyugati pályaudvarra pályázott:
- Redwood Real Estate Holding
- A VI. kerületi önkormányzat
- A Westend üzemeltetője
A Kelenföldi pályaudvarra pályázott:
- a Futureal-csoporthoz tartozó Cordia
- Raw Development Kft., a vállalat emellett a győri és a szegedi pályaudvarra is pályázatot adott be.
A debreceni főpályaudvarra a BMW gyárat is építő, török tulajdonban lévő Synergy Construction Hungary Kft. adott be ajánlatot. A vállalat 2023-ban 135,5 milliárd forintos árbevétellel és 17,6 milliárd forintos adózott eredménnyel zárta az évet.
A lap úgy tudja, hogy a kisebb vidéki pályaudvarokra információk szerint a Fornetti és kisebb vállalkozások, például műkörmös adott be pályázatot.
Az Index információi szerint a lista pontos, túlnyomórészt valósak a Szabad Európa Rádió értesülései.
Frissítés:
A Szeivolt Éptech Kft. a hírrel kapcsolatban megkereste szerkesztőségünket, és közölték: „a Szeivolt Éptech Kft., valamint annak ügyvezetője, Szeivolt Csaba úr semmilyen formában nem érintett a szóban forgó pályaudvar-felújítási projektben”.
Társaságunk sem felkérést nem kapott ilyen jellegű munkára, sem pedig pályázatot nem nyújtott be ezekkel kapcsolatban. Mivel vállalkozásunk számára kiemelten fontos a hitelesség és a szakmai megbízhatóság, nem szeretnénk, ha a cikkben szereplő téves állítások bármilyen hátrányt okoznának számunkra jelenlegi és jövőbeni munkáink során
– írták közleményükben.
Vitézy Dávid: Évszázadra szóló ingatlanpanama készül Budapesten
A politikus kijelentette, hogy a Podmaniczky Mozgalom minden lehetséges eszközzel meg fogja akadályozni a budapesti pályaudvarok területeinek átjátszását. A pályázat nyertesei lennének a pályaudvarok fenntartói, 2025-től 2124-ig díj fizetése vagy fejlesztési kötelezettség nélkül.
„Ez annyira jó üzlet, mintha 99 évre kiadnánk a lakásunkat bérleti díj nélkül. Lehet, hogy [a bérlő] fejlesztene ott valamit, de lehet, hogy még a konyhát sem újítja fel, majd így adja vissza a tulajdonosnak” – magyarázta sajtótájékoztatóján Vitézy Dávid a MÁV által közzétett állomásfelújítási program általa kifogásolt részleteit. A meghirdetett tender Budapest legforgalmasabb pályaudvaraira, a Délire, a Keletire, a Nyugatira és Kelenföldre, valamint közvetlen környezetükre, azaz összesen 89 hektáros fejlesztési területre vonatkozik.