Közleményt adott ki az OTP, újabb csalási módszerre figyelmeztet a pénzintézet
A bank tájékoztatása szerint az elkövetők telefonon hívják fel az ügyfeleket, és a pénzintézet munkatársainak adják ki magukat. A csalók hívószám-hamisítással akár valós banki vezetők nyilvánosan elérhető telefonszámait is lemásolhatják, így az ügyfelek telefonjain ezek a számok jelenhetnek meg.
A csalási kísérletek jellemzően kétféle forgatókönyvet követnek: vagy azt állítják, hogy az ügyfél pénze veszélyben van, és ezért egy program telepítése szükséges a számítógépére vagy mobileszközére, vagy arra kérik az ügyfelet, hogy utalja át pénzét egy „biztonsági számlára”.
Az OTP Bank hangsúlyozza, hogy munkatársaik kizárólag a nyilvánosan elérhető ügyfélszolgálati telefonszámokat használják az ügyintézés során, és soha nem kérik:
- programok telepítését;
- a számlán tartott pénz „biztonsági számlára” történő átutalását.
A bank nyomatékosan kéri ügyfeleit, hogy ilyen jellegű kéréseket akkor se teljesítsenek, ha látszólag a pénzintézet valamely vezetőjének nevében történik a megkeresés.
Gyanús körülmények esetén szakítsák meg a hívást, és az ügyfél maga keresse fel a bankot. Az OTP Bank mobilapplikációjában egyszerűen és gyorsan ellenőrizhető, hogy a hívást valóban a bank indította-e.