Csaknem három évtizedes számlára hivatkozva követeltek több mint 160 ezer forintot egy nyugdíjastól
További Belföld cikkek
-
Majtényi László: Borzasztó veszélyes a magyar politikai kultúrában a kétpártrendszer
- Májustól változás lép életbe a Székesfehérvár–Szombathely vasútvonalon
- Lázad a járművezetői szakma: leköpik, megverik, durván bántalmazzák a sofőröket
- Digitális detox a gyerekeknél: Volt, hogy összesen 11 órát is telefonoztam
- „Miért nem teszi fel végre a csicskacsákót?” – reagált az ellenzék Orbán Viktor rádióinterjújára
Egy követeléskezelő 27 éve keletkezett, 16 ezer forintos gázszámla alapján akart kifizettetni 160 ezer forintot egy idős budapesti nővel. A nyugdíjas asszony ellentmondással élt, végül a cég visszakozott – adta hírül a Blikk.
A számla csaknem három évtized után nem meglepő módon már nem volt meg, amivel igazolni tudta volna a befizetést. Időközben a lakás is tulajdonost váltott, 2013-ban eladta, ma pedig már nem is áll, mert irodaházat építettek a helyére.
A portál megjegyzi, ha valaki elmarad a számlákkal, a szolgáltató idővel kikapcsolja a gázt, de ebben az esetben nem került erre sor. Az ingatlan eladásakor a nullás igazolás is kiállításra került, de ilyen hosszú idő távlatából már az sem volt meg.
Az idős nő nem esett pánikba, először a gázműveknél szeretett volna másolatot kérni az igazolásról, ott azonban sajnálkozva közölték, mikor az adásvétel történt, még nem digitalizálták ezeket az iratokat, így nem tudnak adni. Ezt követően utánanézett, mi ilyenkor a teendő, és úgynevezett ellentmondással élt, ezt egy válaszlevélben továbbította a követeléskezelő cégnek és a közjegyzőnek.
A lap által megkeresett végrehajtási jogi szakjogász szerint a hölgy ennél jobb döntést nem is hozhatott volna. Elmondta, ez egy jogi formája annak, hogy tudassuk a másik féllel, hogy nem ismerjük el a tartozást. Abban az esetben pedig, ha a követelést nem sikerül átvenni, és azt „nem kereste” jelzéssel küldi vissza a posta, a „rendkívüli ellentmondás” marad. Elmondta azt is, ezek megtétele rendkívül fontos, különben a bíróság nem vizsgálhatja, valóban jogos-e a felrótt tartozás, és akár úgy is inkasszózhatják a vagyont. Hozzátette, sokan járnak hasonló cipőben, de jó ha 5 százalékuk él ezzel a lehetőséggel.
Közölte, Szélsőséges esetekben akár az is lehet, hogy csak egy excel-táblázatban szereplő adatsorral rendelkezik a behajtócég.
A szakember példaként felhozta egyik ügyfelének esetét, akin egy 1996-os westeles mobilszámlát akartak behajtani, a hozzá csapott kamatokkal együtt, amit állítólag évtizedekkel ezelőtt nem vett át annak édesanyja. Ellentmondással éltek, és végül a követeléskezelő elállt a pertől a többszörösen elévült tartozás esetében, sőt, a cégnek végül ügyfele ügyvédi költségeit is meg kellett fizetnie. Az ügyvéd azt javasolja mindenkinek, ne hagyják magukat megfélemlíteni.
A Blikk a mostani eset kapcsán megkereste az Intrum Zrt.-t, ami a gázszámlát próbálta behajtani. A cég válaszában azt közölte, adatvédelmi és pénzügyi szabályozások miatt konkrét ügyben nem adhatnak részletes tájékoztatást, de általánosan azt javasolják ügyfeleiknek, hogy időben vegyék fel a kapcsolatot társaságukkal, és együtt találják meg a legkedvezőbb megoldást. Mint írják, az esetek túlnyomó többségében elkerülhető a végrehajtás, ők nyitottak a megállapodásra. A három évtizedes gázszámlával kapcsolatban megjegyezték, az ilyen „extrém hosszan elhúzódó ügyek sokkörös egyeztetést, megállapodási kísérletet jelentenek”.