Orbán Viktor: Mi lettünk az útépítések kormánya
További Belföld cikkek
-
Magyar Péter: Jövőre már egy másik Magyarországon fogjuk ünnepelni a húsvétot
- Elrabolták egy pécsi anyaotthonban lakó nő négy hónapos csecsemőjét
- Orbán Viktor megmutatta a „tuti” receptjét
- Villám csapott a Wizz Air gépébe, Madridban ragadtak a budapesti utasok
- Vármegyéken átívelő drogfogás, letartóztatták a dílereket
Békéscsaba 2×2 sávon! – írta a miniszterelnök a Facebook-oldalán útban Békéscsabára, ahol az M44-es gyorsforgalmi út utolsó, hiányzó szakaszát személyesen adja át a forgalomnak.
A kormányfő már útközben, Budapestről indulva közzétett egy rövid videót Facebook-oldalán, amelyben a beruházás jelentőségéről beszélt, többek között arról, hogy szavai szerint „gyorsabb és biztonságosabb közlekedési lehetőség nyílik Kecskemét és Békéscsaba között, miközben a környező mellékutak forgalmi terhelése is jelentősen csökken az új útszakasznak köszönhetően”.
Az átadási ünnepséget az alábbi videóban lehet élőben követni.
A teljes M44-es gyorsforgalmi út befejezése fontos mérföldkő az ország közlekedési infrastruktúrájának fejlesztésében. Az új szakasz nemcsak lerövidíti a menetidőt a két nagyváros között, de jelentősen javítja a közlekedésbiztonságot és tehermentesíti a korábban forgalmas mellékutakat is.
Orbán Viktor: 15 év alatt megdupláztuk az állami vagyont
Orbán Viktor az átadása alkalmából „az útépítések kormányának” nevezte kabinetjét. A miniszterelnök szerint 2010 óta jelentősen fejlődött az ország közlekedési infrastruktúrája.
Az évek során mi lettünk az útépítések kormánya: 2010 óta a gyorsforgalmi utak hossza másfélszeresére nőtt, az állami vagyont 15 év alatt megdupláztuk. Magyarország büszke lehet erre a teljesítményre
– fogalmazott a kormányfő.
Beszédében kiemelte, hogy a kormány célja minden megyei jogú város bekötése a gyorsforgalmi úthálózatba. Az elmúlt években már számos város – köztük Eger, Szolnok, Salgótarján, Sopron és Kaposvár – elérhetővé vált gyorsforgalmi úton, most pedig Békéscsaba is „belép ebbe a klubba”.
A miniszterelnök régi adósság törlesztéséről is beszélt Bács-Kiskun és Békés vármegye lakói felé. „Hosszú évtizedekig mostoha része volt ez Magyarországnak, se akarat, se pénz nem volt arra, hogy bekössék az ország közlekedési és gazdasági vérkeringésébe, pedig a kommunizmus megdöntésében és Magyarország függetlenségének visszaszerzésében döntő szerepet játszó települések találhatók itt” – fogalmazott Orbán Viktor.
A kormányfő ismertette, hogy a kormány 2016 óta folyamatosan dolgozik ezen az útvonalon: 2019-ben adták át az M44-es Tiszakürt-Kondoros közötti szakaszát, 2020-ban „kihúzták” az utat Békéscsabáig, 2021-ben Lakitelekkel is összekötötték, tavaly pedig Szentkirállyal, és most Kecskemét volt soron.
A jövőbeli tervek között szerepel az M1-es, M3-as és M7-es autópályák háromsávosra bővítése, valamint az M8-as autópálya megépítése, amely lehetővé teszi majd a Budapest érintése nélküli közlekedést az ország keleti és nyugati része között.