Fontos anyagi forrásokról számolt be Navracsics Tibor
További Belföld cikkek
-
Vége a hidegnek, visszaköszönhet a jó idő szerdán
- Megvan, ki veszi át Gyurcsány Ferenc helyét a DK frakciójában az Országgyűlésben
- Stratégiai, védelmi és űripari együttműködési lehetőségekről tárgyalt Jászai Gellért a Pentagonban
- Pánikot okoztak a gripenek Nyíregyházán, megszólalt a honvédelmi miniszter a drónokról
- Egyáltalán mit tud a Z generáció Gyurcsány Ferencről?
Újabb vasútvonalak fejlesztése került napirendre – derült ki Navracsics Tibor közigazgatási és területfejlesztési miniszter Facebook-videójából. A politikus közölte, hogy a sikeres lobbitevékenység eredményeként 7,5 milliárd forintot különítettek el a vasúti fejlesztések előkészítésére.
Az Építési és Közlekedési Minisztérium idén megkezdheti a Balatonfüred–Tapolca–Keszthely vasútvonal villamosításának tervezését. A beruházás célja a régió közlekedési infrastruktúrájának korszerűsítése. Ezzel párhuzamosan elindulhat a Balatoni körvasút tervezése is.
A fejlesztések hosszú távon fenntarthatóbb közlekedést és kényelmesebb utazást biztosíthatnak az érintett térségekben. Különösen fontos ez a Balaton-parti települések és Tapolca számára. A politikus szerint a tervezés elindítása az első lépés egy régen várt projekt megvalósítása felé.
A körvasút megépítése turisztikai és gazdasági szempontból is jelentős előrelépést hozhat. A helyiek és az üdülők egyaránt profitálhatnak az új lehetőségekből. A remények szerint a kivitelezés is mihamarabb megindulhat.

Megújult az északi balatoni vasútvonal
Ahogy arról korábban beszámoltunk, a Balaton északi partján közlekedő vasútvonal felújítási munkálatai befejeződtek, így ismét közlekednek a vonatok a 29-es vonalon. A felújítás célja, hogy megbízhatóbbá és pontosabbá tegye a közlekedést, különösen a nyári főszezon előtt.
Az elmúlt hetekben azon dolgoztunk, hogy felkészítsük a pályaszakaszt a nyári főszezonra, csökkentsük a meghibásodások kialakulásának esélyét, megbízhatóbbá és pontosabbá tegyük a vonatok közlekedését. Ehhez átmenetileg vágányzárra és természetesen az utasok megértésére volt szükség. Mostanáig! Mától újra közlekednek a vonatok a megerősített 29-es vonalon. Köszönjük mindenkinek a türelmet!
– fogalmazott Hegyi Zsolt, a MÁV vezérigazgatója.
Hegyi Zsolt tavaly októberben adott interjút az Indexnek , amelyben elmondta: a következő öt-nyolc évben a MÁV-nak legalább 1500 milliárd forintra volna szüksége a teljes vasúti járműpark modernizálásához. Emellett részletesen beszélt arról, hogy a 15 projektet felölelő, 800 milliárd forintos vasútépítési program felét az Európai Beruházási Bank állja, így szigorú az ütemterv. Ennek értelmében még idén el kell jutni a közbeszerzések kiírásáig, jövőre már dolgoznának a munkagépek, hogy 2029-ig minden befejeződjön.