Vitézy Dávid megmentené a Nagyvásárcsarnokot a túlárazott lángostól és kínai bóvliktól

2025.04.27. 12:17
Vitézy Dávid és a Podmaniczky Mozgalom konkrét lépéseket kezdeményez a Fővám téri Nagyvásárcsarnok megújításáért. A fővárosi fenntartású intézmény szerintük a „turistalehúzás állatorvosi lovává” vált, és sürgős beavatkozást igényel, hogy újra a budapestiek és a turisták méltó találkozóhelye lehessen.

Budapest egyik emblematikus épülete, a Fővám téri Nagyvásárcsarnok régóta a turisták egyik kedvelt célpontja, azonban Vitézy Dávid, a Podmaniczky Mozgalom vezetője szerint az utóbbi években jelentősen romlott a piac színvonala, legújabb bejegyzésében kemény kritikát fogalmazott meg a fővárosi látványosságról. 

„A Nagyvásárcsarnok ma pont annak az üres és tartalom nélküli turistalehúzásnak az állatorvosi lova, amit nem akarunk a városba” – fogalmazott Vitézy a posztjában, ahol részletesen kifejtette a piac jelenlegi problémáit. Szerinte bár sok tisztességes árus dolgozik a csarnokban, a helyszín menedzsmentje évtizedekkel ezelőtti szinten ragadt.

A kritika elsősorban a piac jelenlegi kínálatára irányul: „Budapesti szuvenírként árult kínai fröccsöntött gagyi, összevissza feliratozott és reklámokkal borított üzletek egységes arculat nélkül, sok esetben irreálisan túlárazott éttermek, sok ezer forintos nutellás lángos” – írta Vitézy.

Vitézy konkrét tervekkel áll elő 

A Podmaniczky Mozgalom vezetője Szilágyi Anna képviselőtársával közösen konkrét lépéseket is javasol a helyzet javítására. A jövő szerdai Fővárosi Közgyűlésen azt kezdeményezik, hogy első lépésben induljon átfogó felmérés a csarnok jelenlegi állapotáról.

Kapjon a közgyűlés világos tájékoztatást arról, hogy az elmúlt években hogyan alakult a kiadott és üresen álló üzletek száma, a bérleti díjak és az egész létesítmény bevétele

– részletezte a javaslatot. A felmérést követően új stratégia kidolgozását és új hasznosítási modell bevezetését sürgetik.

Vitézy hangsúlyozta, hogy a Nagyvásárcsarnok fővárosi fenntartású intézmény, így minden lehetőség adott a változtatásra, csak eddig „ez a munka valahogy nem kezdődött el az elmúlt években”. Szerinte itt az ideje, hogy érdemi lépések történjenek a termékek minősége, a szolgáltatások színvonala és az arculat megújítása érdekében.

A kezdeményezés célja, hogy a piac újra „a budapestiséget hűen reprezentáló, minőségi” létesítménnyé váljon, amely nemcsak a helyiek igényeit szolgálja ki, hanem javítja Budapest és Magyarország nemzetközi megítélését is. A Nagyvásárcsarnok megújítása körüli vita várhatóan a jövő heti közgyűlésen folytatódik, ahol kiderül, hogy a főváros vezetése mennyire nyitott a változásokra.