Elítélték a vonatvezetőt az elszabadult lillafüredi kisvasút ügyében
További Belföld cikkek
- A „gyermekvédelem stricijeként” emlegetik a Szőlő utcai javítóintézet igazgatóját
- Békés Márton: Fogalmunk sincs, mekkora szerencsénk van Orbánnal
- Berobban a kánikula, 39 fokos hőség várható
- Orbán Viktor a Védelmi Tanács ülése után: Három veszéllyel kell szembenéznünk
- A konfliktus fokozódásával kell számolni, Donald Trump ellentétes hatást ért el a támadással
Másodfokon bűnösnek mondta ki a vonatvezetőt az elszabadult lillafüredi kisvasút ügyében a közlekedés biztonsága ellen gondatlanságból elkövetett veszélyeztetés vétségében a Miskolci Törvényszék, ezért őt két évre próbára bocsátotta, megváltoztatva az elsőfokú ítéletet – közölte kedden a bíróság sajtóosztálya.
Az első fokon eljáró Miskolci Járásbíróság ítéletében megállapított tényállás szerint 2018. június 11-én a Majláth telephely fővágányán egymáshoz kapcsolva hátrahagyott és leállított, egyenként 10 tonna súlyú vasúti kocsik légfékrendszeréből elszökött a levegő.
Emiatt azok az enyhén lejtős pályaszakaszon elindultak, a vágányzáró sorompó használatának hiányában áttörték a telephely zárt kapuját, és a nyílt vasúti pályára jutva − a mintegy 2 kilométeres útszakaszon óránkénti 20-40 kilométeres sebességre felgyorsulva, majd kitörve az ütközőbakot − végül nekiütköztek egy miskolci villamosmegállóból éppen induló villamosnak.
A balesetben a villamos utasa nyolc napon belül gyógyuló sérülést szenvedett, de az ütközés veszélyeztette a villamosvezető, valamint a közlekedők életét és testi épségét is.
A járásbíróság a szakértői vélemény alapján azt mondta ki, hogy nem volt konkrétan szabályozva a kisvasutat üzemeltető vállalatnál az egyes dolgozók pontos feladatköre, a munkavállalók szokásjog alapján végezték feladataikat, ezért a vádlottak büntetőjogi felelőssége nem volt megállapítható. Emiatt a vonatvezetőt és a forgalmi szolgálattevőt bizonyítottság hiányában, míg a tartalékos mozdonyvezetőt bűncselekmény hiányában első fokon felmentették.
Az elsőfokú döntést megváltoztatva a Miskolci Törvényszék az elsőrendű vádlottat bűnösnek mondta ki a közlekedés biztonsága ellen gondatlanságból elkövetett veszélyeztetés vétségében, ezért őt két évre próbára bocsátotta, egyebekben a járásbíróság ítéletét helybenhagyta.
A másodfokon eljáró tanács azt állapította meg, hogy a kézifék kizárólag emberi magatartásra, mulasztásra visszavezethető okból oldhatott fel, az elsőrendű vádlott mulasztása, a kézifék nem teljes betekerése, behúzása okozta a légfékrendszerből a levegő távozását, ami azután a baleset kiváltó oka lett. Az ítélet nem jogerős.