- Belföld
- vitézy dávid
- máv
- lázár jános
- volán
- összeomlás
- sorompó
- meghibásodás
- vasút
- közlekedés
- felelősség
Vitézy Dávid szerint igenis Lázár János felelőssége a szombati MÁV-összeomlás
További Belföld cikkek
- Lezárták az M86-os autópályát, mert egy kamion leszakította a felsővezetéket
- Pert indít a Válasz Online a Szuverenitásvédelmi Hivatal ellen
- Fordulat jöhet a háziorvosi rendelőkben, pluszforráshoz juthatnak a praxisok
- Rémálommá vált a magyar motoros iráni kalandja: kémkedéssel vádolták, börtönbe csukták
- Két tűzeset rázta meg Budapestet, egy ember meghalt
Ahogy arról beszámoltunk, szombaton óriási fennakadást okozott a hazai vasúti közlekedésben egy meghibásodott sorompó Tárnokon. Vitézy Dávid, a Podmaniczky Mozgalom frakcióvezetője nem először fejtette ki véleményét a témában, viszont legújabban arról posztolt közösségi oldalán, hogy igenis miniszteri felelősség az üzemzavar, a miniszter nem foghatja ezt a „túl sok utasra”, a melegre vagy éppen a Siemensre.
Tájékozódtam a vasutasoktól, úgy tudom, a meghibásodott sorompó vezérlőjének szellőztetőrendszere romlott el, vélhetően a karbantartás hiánya miatt – ez vezetett a nyári melegben a sorompó meghibásodásához. A hiba gyors elhárítása pedig azért nem sikerült, mert nem volt pótalkatrész. Ez pedig már egyértelműen Lázár miniszter felelőssége
– vonta le a konzekvenciát a fővárosi politikus.
Kifejtette, hogy ideális esetben a miniszternek nem sok köze lenne a sorompókhoz, viszont „Lázár János világában” annál több köze lehet hozzá, „miniszteri jóváhagyás nélkül ugyanis egy sorompóalkatrészt, egy buszablaktörlőt, egy fékbetétet vagy az étkezőkocsiba hamburgerzsömlét sem vehet a MÁV”. Ugyanis 2023-as beiktatása után Lázár János arról rendelkezett, hogy „értékhatárra és tárgyra tekintet nélkül” minden beszerzés és közbeszerzés csak az „ÉKM előzetes engedélyével” lehetséges.
Pech
Vitézy szerint egy ekkora vállalatnál – mint a MÁV–Volánbusz–HÉV-csoport – lehetetlenség betartani egy ilyen szabályt, legalábbis a folyamatok érdemi lassítása és a működés veszélyeztetése nélkül. „A MÁV és a Volán vezetőitől százszámra hallani a történeteket, hogy a legalapvetőbb alkatrészek beszerzése is sokszor hónapokig tartó viták árán indulhat meg” – tette hozzá Vitézy. Véleménye szerint nincs az a minisztérium, ami jóváhagyna minden lámpabúra- vagy fékbetétbeszerzést.
Pedig ez most a szabály: minden beszerzést egyesével hagynak jóvá a minisztériumban, sokszor hónapokon át tartó kötözködés, új beszállítók beajánlgatása, a legalapvetőbb üzemi ismereteket nélkülöző packázás után. És ez a sok hónap késedelem okozza, hogy végül aztán nincs pótalkatrész a sorompóba, amikor kéne. Pech
– összegezte a történteket a szakember.
Ezt azzal egészítette ki, hogy a jóváhagyások után sem vásárolhat magának a MÁV, hanem mindent központilag szereznek be, „az SZK nevű beszerzési központot Bada János, Lázár János volt gimnáziumi osztálytársa vezeti, aki a hódmezővásárhelyi Lázár-propagandaoldal, a Promenád24 tulajdonosa is” – egészítette ki. S mivel a szakemberek helyett a „régi osztálytárs cége” szerez be mindent, ezért jelenti ki, hogy igenis miniszteri felelősség a szombati összeomlás.