Órákig rostokolnak a betegek a szuperkórházban

2007.10.27. 11:35
Nem elég a sorszámosztó ablak Állami Egészségügyi Központ Róbert Károly körúti komplexumában. A július elsejétől működő súlyponti kórházban bizonyos napszakokban állandó a tumultus.

Már reggel hosszú sorokban várakoznak a betegek a hazai kórházak zászlóshajójának tartott Állami Egészségügyi Központban, derül ki a Népszabadság szombati riportjából. A Róbert Károly körúti szuperkórházban gyakran előfordul, hogy csak az másfél órájába telik egy betegnek, míg sorszámhoz jut és befizeti a vizitdíjat, és ekkor még orvos nem is látta, mert arra ezután még órákat kell várni.

A tapasztalatok szerint a reumatológián, a fizikoterápián, az ultrahangon, illetve a gégészeten a leghosszabbak a sorok, az ezeken dolgozó orvosokhoz még akkor is órák múltán jut be a beteg, ha előzetesen már bejelentkezett. Nyáron még a mostaninál is rosszabb volt a helyzet, általában kedden és pénteken a legnagyobb a tumultus - írja a lap.

A meglévő nyolc sorszámosztó hely kevésnek bizonyult, és bár a tervek szerint ez hamarosan tizenötre bővül, nehezíti a helyzetet, hogy nem minden osztályon él a sorszámrendszer.

A zsúfoltságot a napilap szerint nagy valószínűséggel az okozza, hogy az Állami Egészségügyi Központ súlyponti kórház. A XIII. kerületi lakosok minden szolgáltatását igénybe vehetik, egyes szakterületeken pedig a III., IV., V., VI., XIV., XV., és XVI. kerület lakosai is kapnak egészségügyi ellátást. Az intézmény sürgősségi osztályához tartozik Észak-Pest, az ellátást a Róbert Károly körúti telephelyen, a volt Honvédkórházban nyújtják.

A Népszabadság riportja szerint a centrumban a kórházösszevonások után megtízszereződött a forgalom. Ezt kiszolgálandó az eredeti hetven fő helyett háromszázan dolgoznak az épületben, de a kialakult helyzetért részben az is felelős lehet, hogy az épület új ugyan, de még a vizitdíj bevezetése és az intézményi összevonások előtt tervezték.

Az Állami Egészségügyi Központ július elsejétől látja el négy kórház feladatait, a kezdeti időszakban is sok panasz volt a rendszerre: a Róbert Károly körúti szuperkórházban könnyű volt eltévedni, még a betegirányítók sem ismerték teljesen az épületet. Az online kórházmutató nem volt naprakész, és sok bosszúságot okozott, hogy elszámozták a liftek gombjait, elfelejtették feltüntetni a magasföldszintet, valamint a vizitdíjautomaták közül több nem működött.