További Belföld cikkek
- Szijjártó Péter ismét egyeztetett a kárpátaljai magyarság helyzetéről
- A májnál zéró tolerancia van
- Orbán Viktor nagy vállalást tett a Fidesz kampánynyitóján
- Riasztották a magyar katonákat, mezőgazdasági gépbe szorult egy világháborús gránát Szerencsen
- Sulyok Tamás: A nemzeti szuverenitás Svájcnak és Magyarországnak egyformán fontos
Megkérdőjelezhető a közlekedési miniszter nyilatkozata
Nyíregyháza polgármestere a Népszabadság híreire sajtótájékoztatón reagált. Véleménye szerint az M3-as autópálya nyomvonalának módosítása késleltetné a sztráda befejezését. A napilap információi szerint a Nemzeti Autópálya Rt. arra adott megbízást, hogy az M3 továbbépítésére új nyomvonalat dolgozzanak ki. Az eredeti tervek szerint a sztráda Miskolc után egyenesen Nyíregyháza felé tartott volna, de most azt tervezik, hogy Polgár után Pród felé kerül majd, és utána közelíti meg ismét a szabolcsi megyeszékhelyet és az ukrán határt.
Csabai Lászlóné polgármester azt is elmondta, ha újabb nyomvonal-változtatás lenne, akkor az azt jelentené, hogy új egyeztetésre, új hatástanulmány készítésére van szükség, amihez idő kell. A polgármester idézte a Nemzeti Autópálya Rt. vezérigazgatójának hozzá írt levelét, amelyben a cég vezetője annak a véleményének adott hangot, hogy 2003-ban kezdődik meg az M3-as továbbépítése Polgártól az ukrán határ irányába. Ez alapján úgy véli, Fónagy János közlekedési miniszter hétfői nyilatkozata, miszerint az autópálya 2004-ben eléri Nyíregyházát, megkérdőjelezhető vagy egyáltalán nem is igaz.
Még nem lehet tudni, melyik változatot fogadják el
A már korábban kidolgozott négy nyomvonal-változatból választották ki az önkormányzatok és az illetékes szakhatóságok szakemberei azt a kettőt, amelyek kombinációjával feltételezhetően leginkább elkerülhetők a konfliktusok - közölte Bakonyi István, a Nemzeti Autópálya Rt. kapcsolati igazgatója. A miniszternek jóváhagyásra megküldendő változat nem részesíti előnybe Debrecent vagy Nyíregyházát. A Pród utáni elágazáson két irányba építenék tovább a pályát Debrecen, illetve a másik irányba Nyíregyháza felé. A nyomvonalterv kidolgozásakor a szakemberek arra törekedtek, hogy politikamentesen, a helyi és a közérdek minél jobb összehangolásával, kizárólag szakmai vélemények alapján oldják meg a feladatot - hangsúlyozta Bakonyi István.
Az Index információi szerint a tervezők a már készülő környezetvédelmi hatástanulmányra várnak. Ez alapján dől el, melyik változata fog elkészülni az autópályának. Az Indexnek nyilatkozó szakember szerint a munka a terveknek megfelelően halad, az építkezések pedig a kormány elképzelései alapján 2004-ben befejeződnek.
Az elmúlt évben az országban több mint ezer kilométer hosszúságban végeztek teljes burkolatfelújítást, átépült tizenhat vasúti átjáró és negyvenegy csomópont, továbbá felújítottak tizenhét hidat. A közúti fejlesztéseknél elsőbbséget élveznek az uniós csatlakozást elősegítő beruházások, a gyorsforgalmi úthálózathoz kapcsolódó elemek, a gazdaságilag elmaradt térségek felzárkóztatását segítő beruházások, valamint a településeket elkerülő útszakaszok fokozatos kiépítése. Az útfenntartásra és fejlesztésre idén 64 milliárd forint, míg jövőre 72 milliárd forint áll rendelkezésre.