MÁV: 'kicsit balkáni'

2003.06.02. 12:31
Folyamatos késések, retkes szerelvények, kevés információ, a Volánhoz pártoló utasok így jellemzik a MÁV vecsési vonalfelújítását. A cég sajtóközleménye szerint 2007 után 140 kilométeres sebességgel száguldozhatnak majd itt a vonatok, jelenleg azonban balkáni állapotokról számolnak be az utasok az Indexnek.
A Budapest-Szeged vasútvonal vecsési szakaszán a múlt héten átvágtak egy kábelt, ezért az intercity vonatok akár száz percet is késhettek. Írásunkra több, Budapest környékén élő olvasó is reagált, akik közölték: a vasútvonal felújítása óta a MÁV nem tájékoztatja az utasokat megfelelően, nem ritkák a több órás késések sem. (Lásd keretes írásunkat.)

Az olvasók írják
"Ez az eset nem volt egyedi. Kb. egy hónapja szinte mindennaposakká váltak az ilyen jellegű problémák. A MÁV már felkészülhetett volna mentesítő járatokkal, autóbuszokkal, a távolság nem is nagy, ha pl. Monoron, vagy már Üllőn át lehetett volna szállni a vonatra." "A tájékoztatás hiányos volt, a hangosbemondó folyamatosan 20-30 perc késésről tájékoztatott, amit az ember képes kivárni mérlegelve azt, milyen messze lakik Vecsésen a 4.sz. főúttól, illetve a BKV megállóhelyétől. Aki pedig messzebb lakik, gondolok itt Üllőre, Monorra, annak egyáltalán semmi lehetősége nincs az időben hazajutásra." "Én, sok más emberrel egyetemben hanyagolom a vonatozást, nem éri meg, hogy idegesen érkezzem munkahelyemre, vagy a családhoz, hogy kockáztassam a főnököm jóindulatát, az üzletfelek bizalmát." "Nagyon tragikus volt a vonatokról leszállingózó, és a mezőn át a 4-es út felé bóklászó csoportok látványa. Kicsit balkáni." "Azon a bizonyos napon én Ceglédre 3 órán át utaztam, ami messze 100 perc, amit említett a média, az előző hét vasárnapján pedig 6 órát töltöttem a vonaton, erről egy szót sem lehetett hallani, látni!! Jellemző volt a helyzetre, hogy a déli 1 órakor Budapestre induló gyorsvonat, este 7 órakor érkezett meg Ceglédre, szóval ennyit a tájékoztatás pontosságáról. Egyébként pedig beraknak szinte széteső, retkes, bűzös szerelvényeket. Ennyit az EURÓPÁBA tartó MÁV-ról."

Ünnepélyes keretek

Az Albertirsa és Cegléd közötti felújított vonalszakaszt a múlt héten adta át ünnepélyes keretek között a MÁV. Az ígéretek szerint a vonatok 120 kilométeres óránkénti sebességgel közlekedhetnek majd ezen a részen. Az átadott 14 kilométer hosszú szakasz a Budapest-Cegléd-Szolnok-Lőkösháza pálya felújításának része, amikor is Vecsés és Cegléd között építik át a pályát. A munkálatok befejezése után a vonalon 120 illetve 2007 után 140 kilométeres óránkénti sebességgel közlekedhetnek a vonatok - tudtuk meg a MÁV honlapján található sajtóközleményből.

Az Index ennél többet szeretett volna megtudni, ezért a MÁV Kommunikációs Igazgatóságához fordultunk az alábbi kérdésekkel: 1. Mikor fejeződik be a munka a Vecsés-Cegléd közötti szakaszon, mi a munkálatok célja, mennyivel lesz gyorsabb az utazás utána, hol tartanak most? 2. Jelentős intercity-késéseknél miért nem fizeti vissza a MÁV a pótjegy árát? (Május 22-23-án például arra hivatkoztak, hogy az egyébként a MÁV-nak dolgozó külsős cég vágott át egy kábelt.) 3. Miért nem tájékoztatják az utasokat (nemcsak az IC-n, személyvonaton is) a várható késésekről? Attól tartanak, hogy így sokan inkább a buszt választanák?

Nem érnek rá

A MÁV Kommunikációs Igazgatóságán értetlenségüket fejezték ki, hogy miért nem mentünk el a Cegléden tartott sajtótájékozatóra. A személyszállítási osztály illetékesei, mondta a Kommunikációs Igazgatóság munkatársa, nem érnek egész nap az újságírók kérdéseire válaszolni. Továbbá ajánlotta a MÁV honlapján a sajtóközleményt, amelyből fentebb idéztünk, ám kérdéseinkre választ május 29. óta nem kaptunk.