További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
Az InfoRádió értesülései szerint tárgyalások kezdődtek a Budapest Airport Rt és a Fővárosi Önkormányzat között a reptéri taxiállomások átadásáról. A ferihegyi társaság azért szabadulna meg a korábban nagy vitákat kavaró reptéri taxiktól, mert december 31-én járt le az a versenyhivatal által kijelölt határidő, amíg rendezni kellett volna a kérdést. A drosztokhoz tartozó pufferparkolók létrehozásához és megfelelő szintű üzemeltetéshez szükséges többi beruházás azonban túl drága a ferihegyi cégnek.
Rusznák Imre, a Fővárosi Önkormányzat kereskedelmi bizottságának elnöke az InfoRádiónak elmondta, hogy amíg a tárgyalások folynak az ügyben, addig nem nyilatkozik. A Budapest Airport sem válaszolt az ügyben feltett kérdésekre.
A főváros a belvárosban sem tud rendet tenni
A jelenlegi rendszer szerint az Airport taxi és a Tourist taxi kivételezett helyzetben van a reptéri drosztokon. A többi taxiscég is bemehet a terminálhoz, ám csak telefonos rendelésre. Ezért látni a reptérhez vezető út melletti mezőkön általában több tucatnyi várakozó taxit. A versenyhivatal szerint ez a helyzet nem elfogadható.
A megkérdezett taxiscégek vezetői szerint a főváros belépésével sem változna a helyzet, mert a hatóság a belvárosi drosztokon sem tud rendet tartani. Ráadásul az A és a B terminál érkezési oldala közül az utóbbi a vecsési önkormányzathoz tartozik, ahol nem hatályos sem a drosztrendelet, sem a hatósági taxiár.
Veres István, a Citadella-terasz kapcsán ismertté vált vállalkozó, a Tourist taxi korábbi tulajdonosa, jelenleg tanácsadója az InfoRádiónak elmondta, hogy a főváros nem terjeszkedhet Pest megyei területekre, ezért más megoldást kell keresni.
Minibusz-szolgáltatást is pályáztatnak
A taxikérdés rendezését bonyolítja, hogy a Budapest Airport nemrég pályázatot írt ki a minibusz-szolgáltatás üzemeltetésére. Értesülések szerint a 200 millió forintos bankgaranciát, és egy hozzávetőleg 50 darabos új járműparkot kívánó üzlet után érdeklődik többek között a Volánbusz vagy a Széles Gábor nagyvállalkozó nevével fémjelzett VT Transmann is.
Csakhogy egyelőre nem tisztázott, hogy a minibusz-szolgáltatás mennyire számít személyfuvarozásnak, azaz taxiszolgáltatásnak, és a jövőben hogy érinti a szektort például a főváros által bevezetendő fix hatósági tarifa, vagy akár éppen a drosztrendelet.