Előd
8 °C
17 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Most vitázhat a BKV-val a járatritkításról

2008.03.12. 12:53
Csütörtökön délután nyilvános fórumon lehet tárgyalni a 2008-as paraméterkönyvről a Budapesti Műszaki Egyetemen. Miért jó, miért nem jó a járatritkítás?

Nyilvános vitát tart a BKV a 2008-as paraméterkönyvről (összmenetrendről) a Budapesti Műszaki Egyetem informatikai épületében csütörtökön fél négykor.

A fórumon civil szervezetek, szakértők és a BKV szakemberei mellett bárki elmondhatja a véleményét, jó ötletnek tartja-e a járatritkítási terveket, mit gondol a közlekedési cég rövid- és középtávú terveiről.

Utoljára 2007 decemberében volt hasonló vita, akkor a közlekedési cég vezetése és a közlekedésért felelős főpolgármester-helyettes, Hagyó Miklós még cáfolták azokat a civilek által hangoztatott aggodalmakat, hogy járatritkításra készülne a BKV, ami végül igaznak bizonyult.

A városvezetés által a közlekedés fejlesztéseként beharangozott paraméterkönyv-tervezet valójában az összteljesítmény 10%-os csökkenését jelenti, kb. 200 busszal kevesebb venne részt a budapesti közlekedésben.

A teljesítménycsökkentés mellett Hagyó Miklósék azzal érveltek, hogy kevesebben laknak Budapesten, egyre kevesebb használják a BKV-t, illetve a cég nullszaldós működésének eléréséhez 6 milliárd forintot az üzemeltetési költségeken kell megtakarítani.

A paraméterkönyv-tervezetet a budapesti kerületi polgármesterek, civil szervezetek, az ellenzék, sőt még a koalíciós partner is megkérdőjelezte, illetve hiányolták, hogy a BKV nem vizsgálta a járatritkítással járó gazdasági és egyéb, externáliákat (zaj-, levegőszennyezés, autós forgalom alakulása stb.).