A terv az 1-es terminál felújítását, a 2-es terminál kibővítését, illetve távlati célként egy új, 3-as terminál felépítését tartalmazza. Eltér elmondta, azért csak a repülőtér kiszolgáló egységeit kell bővíteni, mert a két-két le- és felszállópálya annyira jó konstrukció, hogy bővítés nélkül is felveszi a versenyt bármelyik európai nagyváros reptereivel.
Az építést a korábbi javaslatokkal ellentétben nem Ecser és Vecsés felé, a repülőtér területén kívül, hanem a főváros irányában, saját területen végzik majd, így a környéken lakókat nem zavarja.
Minden út a Ferihegyre vezetne
A 3-as terminál megvalósulása esetén - tette hozzá Eltér István - elengedhetetlen lenne, hogy az M0-ás körgyűrű, a M4-es és az M5-ös autópályák bekötő szakasza elkészüljön, valamint megvalósuljon a ferihegyi gyorsforgalmi út rekonstrukciója. Felmerült még, hogy egy új út is összekösse Ferihegyet Budapesttel a XVII. kerület irányában.
A tömegközlekedés fejlesztéséről a terv a gyorsvasúttal gondoskodna, amely a Nyugati pályaudvart kötné össze a repülőtérrel, de Eltér szerint a Keleti pályaudvar bekapcsolása is hasznos lenne.