Ismerje meg a BKV-járatritkítás lájtos verzióját!

2008.04.06. 16:52
Melyik járat menne ritkábban, melyik sűrűbben? A legújabb paraméterkönyv-tervezet részletes elemzése a VEKE jóvoltából.

A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) elkészítette a BKV pénteken közzétett, legújabb járatritkítási csomagjának elemzését.

A korábbi 6 milliárd forintos spórolást előirányzó javaslathoz képest a mostani már csak 2 milliárd forintnyi teljesítménycsökkentést tartalmaz.

A korábbi paraméterkönyv-tervezetekhez képest, a mostani már nemcsak ritkább, de sűrűbb menetrendeket is tartalmaz.

Így például a kisföldalatti este 10 helyett 7-8 percenként jár, de ritkábban közlekedik hétvégén délután és délelőtt (2-3 helyett 3-4 perc követési időkkel). A 2-es metró szombaton 4-5 perc helyett 5-6 percenként, esténként viszont 10 perc helyett 7-8 percenként jár. A 3-as metró esténként 15 helyett 7-8, hétvégén reggel 10 helyett 7-8 percenként jár.

A szentendrei HÉV a budapesti szakaszon csúcsidőben, reggel 4-5 percenként, délután változatlanul járna. Csúcsidőn kívül sűrűbben járna, de 6 helyett csak 3 kocsival: napközben 10 helyett 7-8 percenként, este egységesen 15 percenként járna.

A gödöllői HÉV az Örs vezér tere és Cinkota között 7-8 perc helyett 10 percenként, egyébként változatlanul közlekedne. Gödöllőre 45 helyett 30 percenként járna a HÉV, de megszűnnének a Cinkota és Kerepes közötti, 30 percre nő a követési idő.

A ráckevei HÉV Budapest, Közvágóhíd és Dunaharaszti közötti belső szakaszon 20 helyett 30 percenként járna a Dunaharaszti betétjáratok megszűnése miatt. A csepeli HÉV munkanapokon késő este 20 helyett 15 percenként járna. A délutáni csúcsidőben 7-ről, 7-8 percre ritkul, szombat délelőtt 6 helyett 3 kocsival közlekedne.

Késő esténként és hétvégén reggel 10-ről 15 percre nő az 1-es villamos követési ideje, de valamivel sűrűbben járna hétvégén napközben. Ritkulna a 2-es villamos is, ahogy a többi budapesti villamosjárat. A XV. kerületi 12-es villamos ritkítása változatlan: munkanapokon este, hétvégén reggel és este nem közlekedne.

Ehhez képest a BKV új paraméterkönyvének szükségességét éppen a kötöttpályás, környezetbarát közlekedés előtérbe helyezésével indokolta.

A buszjáratok menetrendjének részletes változásairól a VEKE honlapján szerezhet információt.

A paraméterkönyv tervezetére a fővárosi szakbizottságnak, a BKV igazgatóságának és felügyelő bizottságának is rá kell bólintania, és csak ezután írhatja alá Demszky Gábor főpolgármester.

A hétfői BKV-sztrájkot a szakszervezetek többek között a járatitkítási tervek miatt hirdették meg.