Judit
3 °C
7 °C

Ismerje meg a BKV-járatritkítás lájtos verzióját!

2008.04.06. 16:52
Melyik járat menne ritkábban, melyik sűrűbben? A legújabb paraméterkönyv-tervezet részletes elemzése a VEKE jóvoltából.

A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) elkészítette a BKV pénteken közzétett, legújabb járatritkítási csomagjának elemzését.

A korábbi 6 milliárd forintos spórolást előirányzó javaslathoz képest a mostani már csak 2 milliárd forintnyi teljesítménycsökkentést tartalmaz.

A korábbi paraméterkönyv-tervezetekhez képest, a mostani már nemcsak ritkább, de sűrűbb menetrendeket is tartalmaz.

Így például a kisföldalatti este 10 helyett 7-8 percenként jár, de ritkábban közlekedik hétvégén délután és délelőtt (2-3 helyett 3-4 perc követési időkkel). A 2-es metró szombaton 4-5 perc helyett 5-6 percenként, esténként viszont 10 perc helyett 7-8 percenként jár. A 3-as metró esténként 15 helyett 7-8, hétvégén reggel 10 helyett 7-8 percenként jár.

A szentendrei HÉV a budapesti szakaszon csúcsidőben, reggel 4-5 percenként, délután változatlanul járna. Csúcsidőn kívül sűrűbben járna, de 6 helyett csak 3 kocsival: napközben 10 helyett 7-8 percenként, este egységesen 15 percenként járna.

A gödöllői HÉV az Örs vezér tere és Cinkota között 7-8 perc helyett 10 percenként, egyébként változatlanul közlekedne. Gödöllőre 45 helyett 30 percenként járna a HÉV, de megszűnnének a Cinkota és Kerepes közötti, 30 percre nő a követési idő.

A ráckevei HÉV Budapest, Közvágóhíd és Dunaharaszti közötti belső szakaszon 20 helyett 30 percenként járna a Dunaharaszti betétjáratok megszűnése miatt. A csepeli HÉV munkanapokon késő este 20 helyett 15 percenként járna. A délutáni csúcsidőben 7-ről, 7-8 percre ritkul, szombat délelőtt 6 helyett 3 kocsival közlekedne.

Késő esténként és hétvégén reggel 10-ről 15 percre nő az 1-es villamos követési ideje, de valamivel sűrűbben járna hétvégén napközben. Ritkulna a 2-es villamos is, ahogy a többi budapesti villamosjárat. A XV. kerületi 12-es villamos ritkítása változatlan: munkanapokon este, hétvégén reggel és este nem közlekedne.

Ehhez képest a BKV új paraméterkönyvének szükségességét éppen a kötöttpályás, környezetbarát közlekedés előtérbe helyezésével indokolta.

A buszjáratok menetrendjének részletes változásairól a VEKE honlapján szerezhet információt.

A paraméterkönyv tervezetére a fővárosi szakbizottságnak, a BKV igazgatóságának és felügyelő bizottságának is rá kell bólintania, és csak ezután írhatja alá Demszky Gábor főpolgármester.

A hétfői BKV-sztrájkot a szakszervezetek többek között a járatitkítási tervek miatt hirdették meg.

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?