Erzsébet
1 °C
4 °C

Előbb lehet fővárosi Duna-híd Csepelnél, mint Újpestnél

2007.05.31. 19:18
Előbb lehet fővárosi Duna-híd Csepelnél, mint Újpestnél. A városfejlesztési programban 2007-2008-ra tervezett északi Aquincumi híd építését elhalasztották, a csepeli szigetcsúcson városrészt építő ingatlancég viszont jelezte, hogy hajlandó beszállni a Galvani vagy az Albertfalvai híd költségeibe, közölte csütörtökön az Infó rádió.

A csepeli szigetcsúcson 8-9 ezer lakást építő Fadesa ingatlanfejlesztő cég hajlandó fizetni többek között azért, hogy a hosszú távon tervezett Albertfalvai vagy Galvani híd gyorsabban megépüljön, de beszállna más infrastrukturális fejlesztésekbe is a térségben.

Az erről szóló ajánlat csütörtökön érkezett a fővároshoz, mondta el Beleznay Éva, Budapest megbízott főépítésze az InfoRádiónak.

Mindez azt jelenti, hogy az eddig előnyben részesített Aquincumi híd építése késhet, és délen épülhet meg a következő Duna-híd. Ezt jelzi az is, hogy a közgyűlés által csütörtökön elfogadott 2007-2008-as kiemelt fővárosi projektek közül kivették az Aquincumi hidat.

A lépés indoka, hogy bár az Északi Vasúti Összekötő híd mellé tervezett Aquincumi híd engedélyezési tervei már elkészültek, nincs rá forrás, mert a MÁV megkezdte a vasúti híd felújítását.

Budapest pedig csak úgy kapott volna pénzt a közúti híd építésére az uniótól, hogyha a hídépítést a vasúti híd átépítésével együtt végzik. Mivel a MÁV elindította a maga beruházását, a főváros pedig lemaradt, a projektet már a gazdasági tárca és a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség sem támogatja.

Még nem dőlt el, melyik

Annál inkább valószínű a déli Duna-híd megépítése. A beruházói ajánlat kapcsán a főváros négy átkelőváltozatot vizsgál. A fejlesztő elsősorban a Galvani úttal egyvonalban tervezett Nagy- és Kis-Duna híd építését támogatná, de nem zárkózik el más megoldástól sem.

A főváros vizsgálja az Albertfalvai kitérő és a csepeli Budafoki út magasságában építendő, a majdani Munkás körút elemének számító Albertfalvai híd építését a Gubacsi híd környékén épülő új híddal együtt, valamint a négy híd fennmaradó két variációját.

Szakértők szerint a beruházói nyomás, valamint a Munkás körút előkészítetlensége a Galvani híd mellett szól, de nem dőlt még el a kérdés. Beleznay Éva szerint bármelyik déli híd mellett döntsenek is, a tervezés és engedélyezés miatt körülbelül öt év múlva kerülhet sor az építésére.

A Fadesa közintézményeket is építene

Orosz Ferenc, Csepel alpolgármestere az InfoRádiónak elmondta, hogy a Szigetcsúcson épülő új városrészen a 8-9 ezer lakás mellett mindenféle közintézmény is megtalálható lesz a templomtól a bankig, az étteremtől a színházig.

Az ehhez szükséges infrastruktúra mintegy százmilliárd forintba kerül, amelynek jelentékeny részét átvállalná az ingatlanfejlesztő a beruházás felgyorsítása reményében. Olyan konstrukció is felmerült, hogy a cég hitelbe felépíti az infrastruktúrát, amit később az önkormányzat vagy az állam kifizet.

Az Aquincumi híd megépítése Demszky Gábor több éves ígéretei közé tartozik. A 2005 elején Gyurcsány Ferenccel és a szocialista Molnár Gyula XI. kerületi polgármesterrel együtt bemutatott Podmaniczky-programban, de 2002-es választási programjában is szerepelt.

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?