Jenő
-3 °C
6 °C

Visszatér a BKV-színvonal Csepelre

2006.12.14. 17:53
Január elsejétől nem járnak a Pécsett kiselejtezett, nem BKV-kékszínű buszok a 38/A-s és a 138-as vonalon. A cég a 4-es metró építkezésére hivatkozva járatta ősztől a 20 éves, a VT-Transmanntól bérelt buszokat Csepelen. Egy utas rosszul lett, a többiek panaszkodtak. A cégnek a buszokat fel kell újítani, ezután a BKV újra igénybe fogja őket venni.

Január elsejétől a BKV kivonja a csepeli 38/A és 138 jelű vonalain egy alvállalkozó által működtetett buszokat, miután több lakossági panasz is érkezett hozzájuk a szolgáltatás minőségével kapcsolatban. Ősszel egy BKV ellenőr rosszul, miután utazott a buszon, hívta fel a figyelmet korábban a Városi és Elővárosi Közlekedésért Egyesület (VEKE).

Ezt Aba Botond közölte a Fővárosi Közgyűlés csütörtöki ülésén, amikor az Index által is ismertetett üggyel kapcsolatban egy csepeli fideszes képviselő, Németh Szilárd interpellálta Demszky Gábor főpolgármestert, aki Aba Botondot kérte fel a válaszra.

Öreg, de a BKV-nak jó

A BKV vezérigazgatója elmondta, a BKV nem nyújtott megfelelő szolgáltatást, ezért a buszokat - szerződés alapján, jogszerűen - üzemeltető VT Transmann járműveit a BKV-ira cserélik vissza. Aba elismerte, hogy a külsős buszok azért kellettek a BKV-nak, mert akkor még úgy kalkuláltak, a 4-es metró Kálvin téri építése miatti metrópótlás nem lesz egész kapacitás.


Nem Pécsen, Csepelen: egy busz a nyolc közül

Schimmer Erzsébet a tömegközlekedési cég szóvivője az Indexnek azt mondta, a két vonal üzemeltetéséhez külön nem kellett szerződést kötni, a BKV elégedett volt a szolgáltatással, a buszokat pedig ellenőrizték. A szóvivő elismerte, hogy a buszok öregek voltak, de tiszták és műszakilag megfeleltek.

"Nincs értelme arról beszélni, mi történt ősszel, az egy egyedi eset volt, és nem amiatt vonják most ki az év elején a 20-22 éves Ikarusokat" - reagált a szóvivő arra az értesülésre, miszerint a BKV műszaki ellenőrei az utastérbe áramló kipufogógáz miatt lettek rosszul.

A csepeli utasok azt panaszolták, hogy a buszok túl öregek, régiek, és nem felelnek meg a BKV megszokott színvonalának, mondta a szóvivő. A két vonalon nyolc busz naponta 6-8000 utast szállít.

Miért pont Csepelen?

Arról a szóvivő üzletit titkokra hivatkozva nem tudott felvilágosítást adni, hogy a VT Transmann Kft. mekkora összegről szóló szerződést kötött a BKV-val. A céggel a szóvivő elmondása szerint eddig nem volt ilyen probléma, de az alvállalkozó kötelezettséget vállalt, hogy a Csepelről elvont buszok minőségén javít. A BKV ezután a jövőben újra igénybe veszi őket.

A VT-Transmann nemhogy nem újította fel, nem festette BKV-kékre a buszokat, de még a pécsi tömegközlekedési cég matricáit sem távolította el hetekig. A 280-as Ikarus buszok között vannak még manuális botváltóval működő darabok is.

"Az önkormányzati választás előtt azzal magyarázták a buszcserét, hogy a 4-es metró építkezése miatt van rá szükség, de amikor az építkezés csúszott, otthagyták a buszokat. Miért pont Csepelen?" - tette föl a költői kérdést Német Szilárd. A képviselő írásban kérte Aba Botondot, hogy megismerhesse a BKV-nak a VT-Transmannal kötött szerződését.

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?