Orsolya
7 °C
15 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

30 milliárddal drágább lett a 4-es metró 2. szakasza

2007.12.17. 17:32
Még a szükséges engedélyek sincsenek meg, máris negyedével drágábbra becsülik a 4-es metró második, Keleti pu.- Bosnyák tér közé eső szakaszát, mint januárban, a többi között ezt tartalmazza a metróberuházásról készült legfrissebb jelentés, amely az Inforádió birtokába jutott. A tervek szerint a Thököly utat kétszer is felújítják 2012-ig.

A 4-es metró második szakaszának (Keleti pu.-Bosnyák tér) költségét eddig háromszor becsülték meg: először 2005-ben 86 milliárd forintra, majd 2007 januárjában 131 milliárd forintra, és most legutóbb, a költségek felülvizsgálatakor 163 milliárd forintra, értesült az Inforádió.

Januárban még 35 milliárd forint költségű kapcsolódó felszíni beruházást is beleszámoltak, ám a legújabb felülvizsgált adatok már nem tartalmaznak egyáltalán kapcsolódó felszíni beruházást, mégis nagyobb a költség.

A 24 százalékos költségnövekedés a tájékoztató szerint a változó hatósági előírásokkal és az elhúzódó engedélyezési eljárással magyarázható. A két szakasz (Kelenföldi pu.-Keleti pu.-Bosnyák tér) együtt a legújabb adatok szerint 511 milliárd, ami 25,4 mrd-ddal több mint januárban becsülték.

A jelentés ugyan szót ejt a Thököly út felújításáról, ám az útfelújítás már nem a metróberuházás büdzséjét terheli. A dokumentum szerint a Thököly utat két alkalommal is felújítják, immár tisztán fővárosi forrásból. Először ideiglenesen 2008 és 2009 között, majd véglegesen 2011-ben.

Az ideiglenes felújítás az aszfalt kopórétegének cseréjét jelenti, a végleges rekonstrukció során a teljes pályaszerkezetet cserélik majd.

Idén 31 milliárdot fizetett ki a BKV a metróra

A jelentés szerint a 4-es metró építésére idén 31 milliárd forintot fizettek ki. A többletmunkákkal és költségtúllépésekkel kapcsolatban 426 millió forintos követelést fogadott el a BKV.

A tájékoztató kitér arra is, hogy 4-es metró 2008 harmadik negyedévére várt uniós támogatása előtt több jogszabályt kell módosítani, például az államháztartás működési rendjéről szóló kormányrendeletet.

A jelentés az alagútépítéssel kapcsolatban megemlíti, hogy a déli fúrópajzs november 30-ig 1260 métert haladt, míg az északi pajzs 825 métert. Mindét pajzs haladásában volt egy néhány hetes kényszerű szünet, különböző technikai okok miatt.

Az állomások közül a Fővám téri megállóval kapcsolatban jelentkezett a legtöbb probléma. A több hónapos késést a kivitelező egy alternatív technológia alkalmazásával, egy mesterséges félsziget kiépítésével próbálja behozni. A főváros még nem döntött, hogy elfogadja-e a kivitelező javaslatát.