Leghamarabb nyáron forrhat egybe Újpest és a Római part

2009.03.19. 10:03 Módosítva: 2009.03.19. 10:21

Több mint fél évet csúszik az északi vasúti híd járdájának átadása, tavaly november helyett csak idén júniusban lehet rövid úton a III.-ból a IV. kerületbe jutni gyalog, vagy kerékpárral.

Bosszúsan vehették tudomásul azok a gyalogosok és biciklisek, akik rendszeres használói az Újpesti vasúti hídnak, hogy a beígért november 10-i határidő után sem nyitották meg a híd járdáját és az új kerékpárutat, amin elvileg kényelmesen el lehet jutni Újpestről a Római partra és viszont. Mint arról tavaly év elején beszámoltunk a híd felújítása és korszerűsítése miatt az Árpád híd felé kellett kerülni, vagy kishajóra szállni, ha a túlpartra akart valaki jutni.

Most, hogy kitavaszodott, a gyalogosok és a kerékpárra szállók azzal szembesülnek, hogy még mindig meg kell tenniük a jókora kerülőt. A helyszínen járva azt tapasztaltuk, hogy az újpesti oldalon, az Újpest-Városkapu vasútmegállónál kerítéssel le van zárva a járda a gyalogos és biciklis forgalom elől, a híd déli oldalán munkások dolgoztak a járdán. A kerítésen egy laminált papírt találtunk, ami szerint "ELŐRELÁTHATÓLAG 2009. tavaszáig" lesz lezárva az út. A töltés oldalában, a lépcső alján egy másik kiírás pedig arról tudatja az arra vetődőket, hogy "JÁRDA ÉS KERÉKPÁRÚT ÁTADÁSA 2009.05.30."

Képek a helyszínről

Valóban 2009. május 31. az új határidő a vasúti híd járdájának átadására, erősítette meg az Index érdeklődésére Rapkay Kálmán, a Hídépítő Zrt. Duna-hidak igazgatója. Hogy miért a több mint féléves csúszás? Rapkay Kálmán szerint javarészt a szerződéses partnereken múlt a dolog, és meglehetősen bonyolultak a körülmények. Az újpesti vasúti híd felújítása során ugyanis gyakorlatilag azt kérte a megrendelő, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt., hogy a kivitelezők mindent rendeljenek alá a vasúti közlekedés mielőbbi helyreállításának.

"Az volt tehát a legfontosabb, hogy 2008. szeptember 22-re a vasút menjen. Ez határidőre, igen fegyelmezetten, mondhatni műszaki bravúrral megoldható volt. Ennek azonban az lett az ára, hogy a többi munkát vasútforgalom mellett kellett és kell elvégezni, ami hiába a hétvégenkénti vágányzár, megnehezíti a dolgot" - magyarázta Rapkay Kálmán, aki példaként a hídszerkezet javában zajló korrózióvédelmi munkáit említette. "Így tulajdonképp rajtunk kívülálló okokból belecsúsztunk a télbe, ráadásul az időjárás sem játszott a kezünkre" - tette hozzá az igazgató, aki szerint az új határidő már tartható lesz.

Arra a felvetésre, hogy miért nem adtak még erről szélesebb körű tájékoztatást - a helyszínen, a kerítésekre kifüggesztett papírlapon kívül - Rapkay Kálmán elmondta: csak nemrég határozták meg az új határidőt, és még nem került sor ennek a nyílt kommunikációjára, de rövid időn belül hivatalosan is tájékoztatást adnak a sokakat érintő változásról.