Gyöngyi
6 °C
13 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

34 milliárdot követel a bliccelőktől a BKV

2009.03.26. 15:11

Mintegy 34 milliárd forintnyi pótdíjat próbál a BKV behajtani a bliccelőktől, akiknek alig 20-30 százaléka fizeti be a bírságot, hangzott el a BKV csütörtöki háttérbeszélgetésén.Az elmúlt évben 366 ezer esetben szabtak ki pótdíjat, adataik szerint a metrón 8, a felszíni közlekedési eszközökön pedig átlagosan 16 százalék a bliccelők aránya.

A vállalatnak az 1-5 éves elévülési időn belül 880 ezer pótdíjazási ügye van 15 milliárd forint értékben, ennél azonban jóval több, mintegy 19 milliárd forintnyi az elévülési időn túli pótdíjtartozás. A buszon, trolin és villamoson a pótdíjazás elévülési ideje 1 év, ugyanakkor speciális jogszabály hiányában a HÉV-en, metrón és a kisföldalattin ez az idő 5 év.

Sziebert György, a BKV jogi igazgatója emlékeztetett, hogy az elévülés lejártával a pótdíjtartozás nem, csak a bíróság előtti követelhetősége szűnik meg, ezért a szolgáltatónak ugyanúgy joga van továbbra is kérni a pénzét.

A vállalat szerint motiválni kell az utasokat a jegyvásárlásra és ehhez szankciórendszer kell, ezért emelték meg jelentősen a pótdíjakat. Szerintük részben az is megoldást jelenthet, ha a metróknál bevezetnék az úgynevezett e-ticket, vagyis elektromos jegyrendszert. Bolla Tibor gazdasági vezérigazgató-helyettes szerint erre több koncepció is volt, jelenleg is folynak a tárgyalások a bevezetésről, ehhez azonban tízmilliárdos nagyságrendű beruházásra lenne szükség a BKV részéről.