Újra tesztelik, hogy befér-e az új metró
A 2-es vonalon végzett tesztelések után most a 3-as vonalon tesztelik, vajon elfér-e mindenhol az új Alstom szerelvény az alagútban.
A módszer ugyanaz, mint korábban a 2-es vonalon: a régi orosz kocsikra felragasztott hungarocell-sablonokkal vizsgálják, hogy hozzáér-e valahol az új szerelvény az alagúthoz.
A különbség az a korábbiakhoz képest, hogy most a metrókocsi felső és alsó sarkára is felragasztottak egy-egy polisztirolhab-darabot, ahol az Alstom-kocsiknak kiáll valamilyen alkatrész (felül valószínűleg a visszapillantóként funkcionáló kamera).
A 3-as vonalon azért tesztelik a szerelvényeket, mert elképzelhető, hogy az év végétől a 4-es vonalra érkező Alstom-kocsik itt kezdik majd meg a szolgálatukat. Tárolni ugyanis nem nagyon tudná őket a BKV, de ha találnának is helyet, legalább két évet kellene várniuk a 4-es vonal átadására, ezalatt pedig lejárna a garanciájuk. (Az automata kocsik a 3-as vonalon nyilván vezetővel közlekednének.)
A 2-es vonal alagútjában februárban tesztelték hasonló, hogy elfér-e az új metró, többen ugyanis tartottak attól hogy az orosz kocsiknál több mint öt centivel szélesebb szerelvény valahol elakad. Az Örs vezér téri üzemi vágány peronját le is faragták emiatt. A teszt sikerrel végződött, a sablonokat nem sodorta le semmi.
A BKV azért választotta ezt a barkácsmódszert a teszthez, mert az Alstom kocsik a végleges típusengedély kiadásáig (ez körülbelül ősz elejére várható) a gyártó tulajdonában maradnak. A BKV sajtóosztályán korábban elmondták, hogy a sablonos tesztelés műszakilag korrekt.
Az első Alstom szerelvény január végén érkezett meg Budapestre, azóta még kettő jött. Az év végéig további 19 darab, egyenként 5 kocsiból álló szerelvény érkezik még a kettes metró vonalára, 15 darab, egyenként 4 kocsiból álló szerelvény pedig ezt követően a 4-es metró vonalára. Az első Alstom-kocsik műszaki tesztje május 26-án kezdődött az Örs vezér téri (Fehér úti) üzemi vágányon.
Az Alstom és a BKV 2006 május 30-án írta alá a metrókocsik szállítására vonatkozó szerződést. A 22 darab, 2-es vonalra érkező járműért 139 millió eurót fizet a BKV. Az összeg első negyedét a szerződés szerint a kötés napját követő 30 napon belül, a másodikz negyedét pedig 12 hónapon belül fizette ki a közlekedési cég.