Magdolna, Léna
9 °C
20 °C
Index - In English In English Eng

Három busz lefestéséből vehetnénk egy negyediket

2009.06.15. 10:23

Június végétől érkeznek Budapestre a BKV nemrég megvásárolt használt belga buszai. A huszonhat Van Hool autóbusz egyenként hetvenezer euróba, azaz húszmillió forintba kerül a BKV-nak, de további feleennyit ráköltenek itthon.

Így nézhetnek ki majd az átfestés után a Van Hool buszok
Így nézhetnek ki majd az átfestés után a Van Hool buszok

A buszokra Magyarországon valószínűleg még további körülbelül 9 millió forintot költenek. A buszok az átfényezés, a klímabeszerelés és kisebb átalakítások után legkorábban ősszel állhatnak forgalomba.

Úgy tudjuk, hogy egyenként hatmillióba kerülhet a járművek átfestése BKV-kékre (ebbe utólag még belealkudták az ablakok kisebb átalakítását és az utastájékoztató rendszer honosítását is), és további hárommillióba a klíma beszerelése.

Az átfényezést várhatóan a korábban a BKV-ból kiszervezett VJSZ Kft. végzi majd. Az átfényezéssel a járművek a BKV arculati kézikönyve szerinti kék színűek lesznek, az Ikarus 400-as sorozaton már megszokott zöld sávokkal a hátfalon.

Megkérdeztünk két céget is (az egyik autófényezéssel, a másik teherautó- és buszfényezéssel foglalkozik), mennyiért vállanák el a buszok átfényezését.

Egybehangzóan azt mondták, hogy a hatmilliónak körülbelül a feléből, három-négymillió forintból meg lehetne oldani a fényezést, majd mentegetőzve hozzátették, hogy azért ilyen sok, mert a járművet szét kell szerelni és össze kell rakni, aminek a munkadíja jelentős tétel. (Egy átlagos autó átlagos átfényezése négy-ötszázezer forintba kerül.)

Megkerestük az ügyben a BKV sajtóosztályát, ahol az árakkal kapcsolatban annyit mondtak, hogy „a legkedvezőbb ajánlatok kiválasztása folyamatban van”.

Mint arról a Kötött pálya blog korábban beszámolt, az alapáron olcsónak számító buszok vásárlása veszélybe került, de az ügy végül megoldódott.

Brüsszel nyolc év használat után adta tovább a buszokat

A BKV nyolcéves AG300-as csuklós buszokat vásárolt. A buszok háromszázezer kilométert futottak Brüsszelben. A brüsszeli közlekedési cég eddig lízingelte őket, és most a lízingszerződés lejártával eladta őket, hogy újabbakat lízingelhessen.