Nem fér el a Volvo a nagykörúti síneken
További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
A villamospótló buszokon utazók vagy az autósok biztosan izzadni fognak augusztus 1-től 19-ig a Nagykörúton. Most egyelőre a BKV forgalomszervezői izzadnak, az augusztus első három hetében tartó nagykörúti vágányfelújítással kapcsolatban problémák adódtak: több megállóban nem fér el a pótlásra szánt Volvo busz.
Mint az Index megtudta, a városvezetés azt kívánta a BKV-tól, hogy az augusztus 1 és 19 között tartó vágányfelújítás idején klímás Volvo buszokkal pótolják a 4-es és 6-os villamost a Nagykörúton. A nem klímás buszokon ugyanis nagy melegben megfőhet az utazóközönség a saját levében.
Csakhogy nemrég kiderült: a Volvók túl szélesek ehhez. Vagy a két szembejövő járat tükre csapódik össze például a Wesselényi utcai megállóhelyen vagy az utasokat pofozza végig az 1,65 méterre a peron fölött elsuhanó tükör.
Mivel azonban a BKV nem tett le a városvezetős kívánságának valóra váltásáról, a következő javaslat született: ha nem fér el a busz a síneken, tereljék fel oda a forgalmat, az üresen maradt sávon pedig közlekedjen a villamospótló busz.
Az Ikarus IK 280-as buszokkal is van egy kis probléma: a Bérkocsis utca – József körút kereszteződésében megforduláskor az autóbusz hátsó részének a kaszáló mozgása a járdán várakozó gyalogosokat elsodorhatja, ha a járművezető nem a felfestéstől kezdi a kanyarodást. Ez utóbbit azonban egy korlát kihelyezésével könnyen meg lehet oldani. A pótlás módjáról egyelőre nincs döntés.
Vitézy Dávid, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület szóvivője elmondta, hogy a vágányzár három hete alatt az az elsődleges szempont, hogy a villamospótló buszok akadálytalanul tudjanak haladni az útvonalon. A villamos vonalán rengeteg embert kell majd szállítani a villamospótló buszoknak, és ezt csak úgy lehet jól megoldani, ha végig buszsávon haladnak. Ez fontosabb, mint hogy milyen típusú buszokkal oldják meg a pótlást.
Vitézy szerint a közúti forgalmat ugyan fel lehet vinni a sínekre, de a villamosmegállókba nem lehet bevinni. Ez egyrészt egy nagyon furcsa helyzetet idézne elő a gépkocsivezetők számára, másrészt a jelzőlámpákat is át kellene telepíteni.