Nem rángatott az új metrószerelvény

2009.10.16. 17:17

Nem rángattak menet közben az új Metropolis metrószerelvények, ezért a BKV és a gyártó Alstom cég közös közleményében sikeresnek értékelte a most megkezdett első komfortteszteket.

Ezekkel azt vizsgálják, hogy milyenek a szerelvény menettulajdonságai abban a tényleges műszaki környezetben, ahol az új metró a tervek szerint harminc éven keresztül jár majd.

Csütörtök éjjel az új szerelvény először haladt kísérő jármű nélkül a 2-es metró alagútjában. Különböző sebesség mellett vizsgálták a szerelvényeket, és egyik esetben sem mértek a megengedettnél nagyobb oldalirányú elmozdulásokat.

Korábban több teszttel is ellenőrízték a szerelvények műszaki paramétereit és beállításait. Vizsgálták már a hajtás- és fékrendszert, a gyorsulást és lassulást, a kényelmi és utasinformációs rendszerek működését. Elvégeztek rajta egy 14 ezer kilométeres tartóssági tesztet is, közben megmérték a szerelvények belső és külső zajszintjét is.

Csütörtökön éjjel legfeljebb 65 km/h-s sebességgel haladt az alagútban az új szerelvény, péntek éjjel már a maximális, 70 km/h-s sebesség mellett is tesztelik a Metropolisokat.

A BKV és az Alstom Transport 2006. május 30-án írta alá az M2 és az épülő M4 metróvonal új szerelvényeinek tervezésére, gyártására és szállítására vonatkozó szerződést. A 2-es metróvonalra az Alstom 22 darab, egyenként 5 kocsiból álló szerelvényt, a most épülő 4-es vonalra pedig 15, egyenként 4 kocsiból álló teljesen automata metrószerelvényt gyárt, mintegy 65 milliárd forint értékben.