Erzsébet
1 °C
4 °C

Elbukhatjuk a villamoshálózatra szánt uniós pénzt

2009.11.02. 20:29

Veszélybe került a budai fonódó villamoshálózat projektje, mivel a Fővárosi Önkormányzat és a II. kerületi önkormányzat nem egyeztet a felmerült problémákról. Az eredeti ütemterv ezért mára irreálissá vált és elveszíthetik az uniós támogatást is - mondta hétfőn Vitézy Dávid, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) szóvivője.

A projekt indításához már csak az építési engedély kiadása szükséges, de a II. kerület eddig nem adta ki ehhez a hozzájárulását, mert több szakmai kifogása is van. Ezekről azonban amióta felügyelet nélkül maradt a fővárosban a közlekedés, a felek nem egyeztetnek - mondta Vitézy Dávid, hozzátéve: a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség már felhívta a figyelmét a fővárosnak, ha nem tudják kiadni az építési engedélyt, akkor az unió visszavonja a támogatást.

Az MTI más forrásból úgy értesült, hogy a határidő november 30-a, ha eddig nem lesz építési engedély, akkor az EU nem ad pénzt a projektre.

Vitézy Dávid emlékeztetett: a projekt teljes 6 milliárdos költségéből az unió 5 milliárd forintot biztosít.

Kifejtette, a projektről Hagyó Miklós felügyelete alatt elkezdődtek a tárgyalások a kerület és a főváros között, amelybe a VEKE is bekapcsolódott, de Hagyó Miklós, majd Horváth Csaba lemondása után nem született megállapodás és azóta sem egyeztettek az ügyről.

Vitézy Dávid elmondása szerint a kerület vezetésének több jogos felvetése is van a projekttel kapcsolatban, de most az a legfontosabb, hogy megegyezés szülessen a kerület és az önkormányzat között. Ha a főváros leül tárgyalni a kerülettel és időben megállapodnak, akkor még november végéig kiadható lesz az építési engedély, ennek birtokában kiírható a tender és 2010 őszén megindulhat a kivitelezés - tette hozzá.

A szóvivő szerint azonban az eredeti ütemterv - amely szerint 2010 év elején indul a kivitelezés - irreálissá vált.

Azért is fontos a határidők betartása, mert a Margit híd budai hídfőjénél új csomópontot kell kialakítani, ezért fontos lenne, ha a híd felújításának ideje alatt ezt is meg tudnák oldani - mondta.

Vitézy Dávid hangsúlyozta: a VEKE azt kéri a fővárostól, hogy üljön le a II. kerülettel, tárgyaljon és fogadják el a reális felvetéseket.

A II. kerület Vitézy Dávid elmondása szerint a többi között azt kéri: a projekt során rendezzék a Lukács-fürdő előtti területet, a Komjádi uszodánál alakítsanak ki balra kanyarodó forgalmi sávot. Továbbá létesüljön P+R parkoló a Bécsi út és Vörösvári út kereszteződésében és építsék át a Zsigmond téren a csomópontot, mert az balesetveszélyes.

Ezek a felvetések a szóvivő szerint jogosak és pénzügyileg is kezelhetők, de a főváros részéről nincs tárgyalópartner - mondta.

A II. kerület még áprilisban jelezte: nem ad szakhatósági hozzájárulást a 17-es villamos meghosszabbításához, az úgynevezett budai fonódó villamoshoz, mert a jelenlegi terveket átgondolatlannak, kapkodva elkészítettnek tartja.

A BKV akkor azt közölte: a projekt tervezői már 2008 tavaszán, a megvalósíthatósági tanulmány készítése közben felkeresték a II. kerületi önkormányzatot, és az igényeiket, kéréseiket figyelembe véve alakították ki a projekt műszaki tartalmát. Akkor semmilyen ellenvetés vagy igény támasztás nem történt a kerület részéről.

A fejlesztés első ütemében a 17-es villamos jelenlegi vonala déli irányban két vonalon kapcsolódik majd a meglévő hálózathoz. A Török, illetve a Frankel Leó úton át a Moszkva tér felé, a Bem rakparton keresztül pedig a Batthyány téri vonallal adja meg az összeköttetést. A projekt keretében összekapcsolódó villamoshálózaton a 61-es járat Óbudáról a Bécsi út-Frankel Leó utca-Margit körút-Moszkva tér-Alkotás utca-Móricz Zsigmond útvonalon közlekedik majd. A 19-es villamos a Bécsi út-Frankel Leó utca-Bem rakpart-Szent Gellért tér-Kelenföldi pályaudvar útvonalon, a 41-es villamos pedig a Bécsi út-Frankel Leó utca-Bem rakpart-Szent Gellért tér-Fehérvári út-Kamaraerdő útvonalon jár majd.

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?