Natália
1 °C
7 °C

Nem cserélik oroszra az Alstom kocsikat

2009.11.19. 14:41

Nem tervezi a BKV, hogy orosz metrókocsikra cserélné az Alstom metrókocsikat, mondta az Indexnek Guba János,a Dbr Metró Projektigazgatóság igazgatóhelyettese, az Alstom-projekt vezetője.

Az Indexhez tartozó, külső szerkesztésű BKV-figyelő blogban jelent meg, hogy a BKV hazaküldi az Alstom kocsikat, ha az idén nem sikerül forgalomba állítani őket és orosz kocsikkal válthatja ki azokat.

Guba János elmondta, hogy egyrészt valóban tárgyaltak a múlt héten a moszkvai metrógyártó céggel, de csak a 3-as vonal régi orosz metrókocsijainak felújításáról tájékozódtak, másrészt pedig szó sincs arról, hogy visszaküldenék a 2-es és 4-es vonalra érkező Alstomokat.

Közölte, hogy a 3-as vonalán sok elöregedett orosz metrókocsi van, amelyeket hamarosan fel kell újítani. Ezért felvették a kapcsolatot a gyártóval és megnézték a Moszkvában üzemelő felújított kocsikat. Ezen túl a BKV és az orosz cég sem kötelezte el magát semmire, hiszen a felújításra majd pályázatot kell kiírnia a BKV-nak.

Az Alstom kocsikkal kapcsolatban Guba azt mondta, hogy kőkemény vitában vannak a gyártókkal. A kocsik az eddigi próbák során olyan műszaki állapotba kerültek, hogy azt a BKV már el tudja fogadni. A gyártó viszont még mindig nem adta át a dokumentációt, ami nélkül a közlekedési hatóság nem tudja kiadni a végleges típusengedélyt, anélkül pedig nem lehet forgalombahelyezni a kocsikat.

Guba elismerte, hogy a tárgyalások során elhangozhatott a BKV részéről, hogy akár vissza is utasíthatja a metrókocsikat, de nem hiszi, hogy erre sor kerülne. Nem is a BKV döntési szintjén dőlne el egy ilyen fontos kérdés, erről a fővárosi közgyűlésnek kellene döntenie.

Az Alstom Indexnek elküldött tájékoztatása szerint a cég által gyártott új metrószerelvények közül 3 szerelvény már Budapesten van. A Franciaországban, Valenciennes-ben tesztelt prototípus metrószerelvény 14.000 km-es tartóssági tesztje 2009. augusztus 28-án lezárult. A Magyarországon lévő prototípus tesztjei 2009. november 6-án befejeződtek.

A Magyarországon lévő prototípus metrószerelvényen az Alstom már azokat a munkálatokat végzi – ülések és kapaszkodók visszaszerelése – amelyek ahhoz szükségesek, hogy a jármű forgalomba állhasson. Ezek a munkálatok 2009. november 30-ra befejeződnek, így ez a jármű a másik két Budapesten lévő járművel együtt november 30-tól készen áll majd arra, hogy a végleges típusengedély megszerzését követően forgalomba álljon.

A tájékoztatás szerint az engedélyeztetéssel és üzembe helyezésével kapcsolatban jelenleg is folyamatosak az egyeztetések a Nemzeti Közlekedési Hatóság, a BKV és Alstom szakemberei között. Amint a Nemzeti Közlekedési Hatóság az új metrószerelvények végleges típusengedélyét kiadja, az első új, korszerű Metropolis metrószerelvény forgalomba állhat a 2-es metróvonalon.

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?