Előd
7 °C
17 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

A Budapesti Útépítő bővíti az Andor utcát

2009.11.30. 14:51
A kétmilliárdos beruházás januárban kezdődik, 1700 ablakot is kicserélnek a környéken.

A Közbeszerzési Értesítő szerint nettó 1,52 milliárdos ajánlatával a Budapesti Útépítő Konzorcium nyerte az Andor utca bővítésére kiírt pályázatot. Az út kétszer két sávosra bővítését több mint 12 éve vitatják a környezetvédők, az M1-M7-es és az M6-os bevezető szakaszokat összekötő útvonal hiányzó szakasza viszont naponta autósok ezreinek keseríti meg az életét.

Régi vita dőlt el az eredményhirdetéssel, ami tulajdonképpen akkor kezdődött, amikor kiderült, hogy a Lágymányosi híd budai forgalmát nem egyenesen a Hamzsabégi úton, hanem kerülő úton, a Szerémi úton és az Andor utcán keresztül vezetik az M7-es és az M1-es autópályáig.

A Dél-budai tehermentesítő út III. szakaszát 2010. január 15-én kezdheti építeni a győztes Budapesti Útépítő Konzorcium, tájékoztatott a főpolgármesteri hivatal. A befejezési határidő 2010. október 31.

Az Andor utcán a Dél-budai tehermentesítő már meglévő szakaszától a Szerémi útig kétszer két sávra bővítik az utat, a Galvani úton a Szerémi úttól a Budafoki útig pedig felújítják kétszer egy sávon.


Sáv bővítés nagyobb térképen való megjelenítése

Az utat a forgalom fenntartása mellett, megelőző közműépítésekkel, közművezeték felújításokkal, közvilágítási hálózat korszerűsítéssel, jelzőlámpás csomópontok módosításával építik. Az építési szakaszon kiépül a passzív zajvédelem, a környező lakóépületeken 1700 ablakot cserélnek ki.

Tájékoztatás szerint a beruházás összköltségét bruttó 3,5 milliárd forintra becsülte a tervező. Ám a pályáztatás eredményeként sokkal kedvezőbb árajánlatot kapott az önkormányzat. A nyertes Budapesti Útépítő Konzorcium ajánlata nettó 1,52 milliárd forint, ami bruttó 1,9 milliárd forintot jelent (melyhez hozzájönnek a lebonyolítási, a tervellenőri, a műszaki ellenőri és egyéb feladatok ellátásának költségei).

A kivitelezőnek ezért az árért el kell bontania a meglevő kétszer egy sávos utat és teljesen új kétszer két sávos utat kell építenie két kilométer hosszan. Befejező munkaként 380 darab fát ültetnek.