Már a második óriásdaru is áll a Margit hídon
A Margit hídon felállított bakdaruk sínen közlekednek. Épp ez az oka annak, hogy egyszerre két ilyen szerkezetre van szükség. A bakdaru sínpályája ugyanis nem törhet meg, a Margit híd azonban a margitszigeti szárnyhídnál 30 fokos szöget alkot. Az egyik bakdaru a híd közepétől a budai oldal felé, a másik a pesti oldal felé haladva végzi majd a munkálatokat.
A két daru teherbírása egyenként 16 tonna, magasságuk 10,6 méter. Két A-alakú lábuk között a távolság több mint 17 méter, ez teszi lehetővé, hogy ilyen szélességű acéllemezeket mozgassanak a hídon. A hagyományos bakdaruk egyébként általában csak 6-7 méter szélességű elemek mozgatására képesek.
A bakdaruk használatát elsősorban teherbírásuk és csekély helyigényük indokolja. A nagy teherbírásra a súlyos lemezek mozgatása miatt van szükség, a kis helyigény pedig azért fontos, mert a Margit hídon a rekonstrukció teljes időtartama alatt folyamatos a tömegközlekedés.
A két bakdarut az északi hídfél rekonstrukciója után áttelepítik a déli oldalra.