Hídpénz: 3,1 milliárdot fizettek ki eddig

2010.02.24. 06:45 Módosítva: 2010.02.24. 16:06

A főváros elküldte a Margit híd felújításával kapcsolatos első teljesítési igazolásokat és státuszjelentéseket a Hídpénz rovatnak. E szerint eddig bruttó 3,1 milliárd forintot utaltak át a kivitelező cégnek a bruttó 26,8 milliárd forintos szerződéses árból. A munka januárban lelassult a hideg miatt, az északi hídfél vasbeton pályalemezének felét bontották le január 31-ig.

A fővárosi önkormányzat elküldte az első két teljesítési igazolást a Margit híd felújítási munkáiról, amely szerint az összesen 3,1 milliárd forintos első részlet kifizetése szakmailag jogos. Az igazolásokat a főpolgármesteri hivatal közlekedési ügyosztályának illetékes munkatársai írták alá, de az aláírásokat a hivatal kitakarta, nehogy valaki visszaélhessen vele.

Fotó: Somogyi-Tóth Péter
Fotó: Somogyi-Tóth Péter

Az Index és a főpolgármesteri hivatal tavaly szeptemberben állapodott meg arról, hogy a főváros elküldi a Margit híd felújításával kapcsolatos összes olyan szerződést és teljesítési igazolást, amit a fővárosi önkormányzat megkap, és amelynek a közlése nem ütközik személyiségi jogokba.

A most érkezett teljesítésigazoláson azonban nagyon kevés adat van (mindössze a dátum és az összeg), ezért újra a főjegyzőhöz fordultunk, hogy adjanak részletesebb adatokat arról, mire fizették ki az első, 3,1 milliárd forintos részletet. A választ még várjuk.

Az igazolások mellett a főváros elküldte azokat a projekt-státuszjelentéseket is, amelyekkel figyelemmel kísérhetik a beruházás előrehaladását. A januári jelentés szerint az északi hídfél vasbeton pályalemezének ötven százalékát elbontották, a budai és pesti hídfőkben megkezdődtek a pillérszélesítési (cölöpözési) munkák.

A január közepén beállt és állandósult mínusz tíz fok alatti hőmérséklet hatására a vállalkozó január 28-án – a jégzajlás megindulásával egy időben – bejelentette a hídszerkezeti munkák szüneteltetését. Az intézkedést a rendkívül hideg időjárással indokolták. A konzorcium szerint a hideg miatt hegeszteni és lángvágni sem lehetett szakszerűen, a rögzítőcsavarok fúrásához, illetve a régi pályaelemek feldarabolásához használt víz megfagyott.

Daru 3 03

Mint arról beszámoltunk, a kivitelező és a főváros most arról vitatkoznak, hogy kinek a hibájából és mennyit csúszik a beruházás. Az biztos, hogy az eredeti, 2010. augusztus 21-i átadási határidőt már nem lehet tartani. A várható (forgalmi) átadás október végére, december közepére tehető, a teljes átadás tavasszal lehetséges.

Az először betervezett, majd kihagyott déli oldali kerékpársáv kialakítására a tervező módosítási kérelmet nyújtott be. A déli biciklisávot korábban azért kellett elfelejteni, mert a közlekedési hatóság szerint „a járda keskeny, és nem célszerű a híd mindkét járdáján konfliktusos helyzetet kialakítani” a gyalogosok és kerékpárosok között.

A közgyűlés viszont tavaly év végén úgy határozott, hogy a déli oldalon is kell a kerékpársáv, ezért reménykednek abban, hogy a módosított változatot elfogadja a közlekedési hatóság.