Ritkábban jár a 3-as metró

2010.05.11. 14:43
Vizsgálatot indít a főváros a 3-as metró járatritkítása ügyében, közölte Vitézy Dávid, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) szóvivője.

Vitézy elmondta: hétfő délután a főváros közlekedési ügyosztálya arról tájékoztatta őket, hogy vizsgálatot indítottak, és a főváros arra kérte Kocsis István vezérigazgatót, adjon magyarázatot a járatritkításra.

Az ügy előzménye, hogy a VEKE tiltakozott amiatt, hogy a 3-as metrót csendben megritkították, azaz a BKV 15 százalékos járatritkítást vezetett be április 1-jén az átmeneti időszakokban (reggel 8 és 9 óra, valamint délután 5 és 7 óra között). A VEKE azt kérte a fővárostól és a BKV-tól, hogy állítsák vissza az eredeti, sűrűbb menetrendet az Újpest központot és Kőbánya-Kispestet összekötő észak-déli metró vonalán az említett időszakokban.

A Főpolgármesteri Sajtóiroda közölte: egyeztetés lesz a BKV és a Városháza közlekedési ügyosztálya között a 3-as metró járatsűrűsége ügyében még ebben a hónapban.

A főváros kiemelte: "a ma érvényben levő menetrendek alapján a 3-as metró szerelvényei pontosan a paraméterkönyv előírásainak megfelelően közlekednek". Utaltak ugyanakkor arra, hogy még 2008-ban a paraméterkönyv bevezetésének időszakában, a BKV-nál történt adminisztrációs hiba miatt olyan menetrendet vezettek be, amely a megrendeltnél nagyobb teljesítményt (azaz több járatot) tartalmazott.

A főváros szerint most ezt a hibát javították ki azzal, hogy a paraméterkönyvnek megfelelően kevesebb járatot indítanak az említett átmeneti időszakokban. Mint közölték, ez nem 15, hanem csak 10 százalékos teljesítménycsökkenést jelent a két időszakban (ez napi szinten 2,4 százalékos csökkenés).

Hozzátették: ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy néhány, csúcsidőn kívüli időpontban kell a korábbinál legfeljebb 30-50 másodperccel többet várni a 3-as metró szerelvényeire.

Vitézy Dávid azt mondta: hiteltelennek tartják, hogy a cég adminisztrációs hibával magyarázza a járatritkítást. Az említett átmeneti időszakra vonatkozó korábbi járatsűrítés "nem hiba volt, hanem akarat, amiről mindenki tudott", a BKV, a főváros és az utasok is, így azt nem lett volna szabad megváltoztatni, tette hozzá.