A tököli reptéren mutatkozott be a két új busz
Szavazzon, melyik busznak hányast adna!
- Credo Citadell 19:
- 7,68 p. (2210 sz.)
- Ikarus 187V:
- 7,46 p. (2175 sz.)
- Ikarus 435:
- 4,87 p. (2113 sz.)
- Volvo 7700A:
- 4,84 p. (2097 sz.)
A közönség és a szakma április végén, a tököli buszkiállításon láthatta először együtt az új Credo Citadell 19-et és az új Ikarus 187V-t. A kiállításon mi is ott voltunk.
Megkérdeztük a kiállításon Vincze-Pap Sándor, a Magyar Buszgyártók Szövetségének elnökét, aki elmondta, hogy a hazai piac egyelőre még nem láthatók a fellendülés jelei, de a gyártók ugrásra készen várnak a lehetőségre. A gyártók igyekeznek új típusokat kifejleszteni, mert néhány éven belül nagy megrendelések várhatók, például a BKV-tól is.
Vincze-Pap Sándor szerint a Volán buszok átlagéletkora meghaladja a 11 évet, a BKV buszoké pedig a 15 évet. Egy-egy autóbusz tervezett életkora 12 év. Az lenne kívánatos, ha a nyugati országokhoz hasonlóan Magyarországon is csak 6-8 évig használnák a járműveket, amiket aztán eladnánk keletre.