Fény támadt a metróalagút végén
További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
Elérte a Baross teret a 4-es metró déli pajzsa: pénteken jelentősebb műszaki nehézségek nélkül megépült az első szakasz utolsó 450 métere, áll a DBR Metró Projektigazgatóság közleményében. Ezzel a déli alagút építése befejeződött, de hamarosan kész az északi is, majd megkezdődik, és várhatóan őszig véget ér a pajzsok kiszerelése.
A pesti oldalon számos munkafázis csak a pajzsok áthaladása után végezhető, az ottani állomások még hátralévő szerkezetépítési munkái ezután fejeződnek be. A közlemény szerint az alagutak nagyon jó minőségben épültek meg, és ami legalább ilyen fontos: nem okoztak a pajzsok a felszínen említésre méltó mozgásokat, illetve épületkárokat.
Néhány hónapon belül megkezdődhet a pesti oldalon is a belső beépítés, a vágányépítés, jövőre a rendszerek, áramellátó berendezések beszerelése, illetve mindezekkel párhuzamosan folytatódhatnak a térség felszíni munkálatai.
A déli pajzs május 10-én indult el az utolsó szakaszra. A felszínmozgások minimalizálása érdekében északi párja néhány nappal később követte. A Rottenbiller úti felüljáró megerősítése időben lezajlott, így alatta is műszaki nehézségek nélkül haladhatott el a pajzs.
Az utolsó 150 méteren kiért az agyagos talajból és lazább, kavicsos rétegben tette meg az utolsó szakaszt. Ha minden a tervek szerint alakul, az északi párja is eléri július első felében az állomást, így nyár közepére a teljes pajzsos alagútépítés véget érhet az első szakaszon. Őszig zajlik majd a pajzsok kiszerelése, ezt követően pedig befejeződhetnek a pesti oldali állomások szerkezetépítési munkálatai.
A 4-es metró alagútépítő pajzsai 2007. április 3-án indultak el az Etele térről 7,4 kilométeres útjukra. A kivitelező BAMCO konzorcium szerződésében akkor 107 hetet vállalt arra, hogy az új metró első szakaszának alagútjait megépíti, azaz 2009. nyár közepére kellett volna elérniük a 6,1 méter átmérőjű, több mint 110 méteres gépeknek a Keleti pályaudvart.
A késedelmet a telekszerzési problémák, az engedélyeztetési folyamatok elhúzódása, a megbízó DBR és a kivitelező BAMCO közötti műszaki és jogi viták, illetve a többletkövetelések miatt bejelentett sorozatos leállások okozták.