A szakszervezetek szerint 200 millióba kerülnek a BKV-nak a bérelt buszok

2010.09.01. 18:25
A buszos szakszervezetek információi szerint a BKV-nak napi 3,5 millió forintba kerül a két alvállalkozótól bérelt 25 jármű, amelyeket azért állítanak forgalomba, mert a közlekedési cégnek nincs elég forgalomképes busza.

Nemes Gábor, a Tömegközlekedési Dolgozók Független Szakszervezeti Szövetségének (TDFSZSZ) alelnöke elmondta: a BKV két hónapra bérli a buszokat, így az összköltség 200 millió forint. Ennél 30 százalékkal kerülne kevesebbe, ha saját buszparkból és saját alkalmazottakkal látnák el a feladatot - tette hozzá.

A szakszervezeti vezető ismét felhívta a figyelmet arra, hogy bírósághoz fordultak, mert az alvállalkozók bevonásáról folytatott egyeztetések a BKV-val nem zárultak sikerrel. Ebben az esetben a BKV-nak fel kellene függesztenie a döntés végrehajtását, de ezt nem tették meg, ezért törvényt sértenek – mondta.

Nem 200, csak 42 millió

A BKV szerint nem 200, hanem várhatóan csak 42 millió forintos többletköltséget jelent a közlekedési társaság számára az a 25 alvállalkozói busz, amelyet hétfőtől három hónapra vesznek igénybe. Egy busz napi költsége 2,4 millió forint, így a három havi díj is csak 101,3 millió forint lenne, de ebből le kell vonni a BKV saját buszainak állásából megspórolt kiadásokat.

Az alvállalkozókkal korábban más vonalakon történő személyszállításra kötött szerződés tartalmaz olyan kitételt, amely szerint a BKV jogosult egyes esetekben az adott szerződés terhére ideiglenes jelleggel újabb járműveket bevonni.
Ugyanakkor egyetlen munkavállalónak sem szűnik meg a munkaviszonya az alvállalkozói buszok igénybe vétele miatt, hanem átirányítják őket más vonalakra.

A BKV kedden közölte, hogy a VT Transmantól, illetve a Volánbusztól 25 buszt bérel, mivel az iskolakezdés miatt több járműre van szükség. A közlekedési társaság 16 éves átlagéletkorú buszparkja azonban olyan rossz állapotban van, hogy nem tudnak elég forgalomképes járművet az utcákra küldeni iskolakezdéskor, ezért vonnak be alvállalkozói buszokat. A nyári iskolaszüneti időszakhoz képest a változás jelentős, összesen mintegy 12 százalékkal több járművet kell forgalomba állítani, s csak az autóbuszok között mindegy 140 járművel többre van szükség.