Cser-Palkovics Tarlóst ekézi a Budaörsi úti buszsáv miatt

2011.06.01. 18:02 Módosítva: 2011.06.01. 22:27

Székesfehérvár fideszes polgármestere dörgedelmes nyílt levelet intézett Tarlós István főpolgármesterhez a Facebook-on, melyben főváros-sovén szemléletről, a Szimferopol-Jalta trolijáratról, a kellemetlen BKV-s élményeiről beszél. Ha Budapest nem akar, Székesfehérvár lehetne az új főváros.

Stílusában és tartalmában is szokatlan levelet intézett Cser-Palkovics András Tarlós István főpolgármesterhez, amiért reggelente neki és autós társainak megnőtt a menetidejük az M7-es fővárosi bevezető szakaszán a Budaörsi út új buszsáv-szakasza miatt.

Főváros-sovinizmus

A székesfehérvári polgármester (egyben egyéni országgyűlési képviselő) Cser-Palkovics elsősorban amiatt akadt ki, ahogy tegnapi cikkünkben a főváros tehermentesítésére irányuló lépést a VEKE és a BKK képviselői kommentálták. "Szavaikban és a mögöttes jelentéstartalomban jól kitapintható az a lenéző, főváros-sovén szemlélet, amellyel Budapest vezető közlekedési szakemberei a vidéki Magyarországra tekintenek."

"Minden településen vannak „szent őrültek”, akik egy-egy tematika köré szervezik életüket, mindennapjaikat kitölti a galambászat, a gombagyűjtés vagy éppen flash mobok szervezése. Nélkülözhetetlen és igen hasznos részei ők a civil társadalomnak.

Jelentős csoport ezen szubkultúrák között az, amelyik csak kötött pályában és felsővezetékben gondolkodik, amelyik hétvégéket képes vitatkozni a Szimferopol-Jalta közötti közel kilencven kilométeres trolibuszjáratról – élcelődik tovább Cser-Palkovics. – Nincs is ezekkel az emberekkel semmi baj, rendes önkormányzat támogatja, ha okosat mondanak, meghallgatja őket. Az azonban, ha elszabadult hajóágyúként, kontroll nélkül akcióba lépnek, aggodalomra adhat okot."

Verbálisan tüzelő hajóágyúk

"Budapesten ezek a hajóágyúk most nem csak elszabadultak, de tüzelnek is, egyelőre verbálisan: a városból kifelé, a lenézett, lesajnált, megoldandó problémaként aposztrofált vidéki magyarokra" – hívja fel a levélíró a főpolgármester figyelmét.

Emlékeztet arra is, hogy az agglomerációból nem szórakozni járnak az emberek naponta a fővárosba, hanem a megélhetésüket keresik, mellesleg pedig Budapesten adóznak. Ezért pedig ők és munkaadóik "joggal várják el, hogy az általuk megtermelt értékekért cserébe a főváros ne másodrendű, „kiszorítandó” állampolgárként tekintsen rájuk".

Kenderkötél-kendácsolás

Cser-Palkovics arra is megadja a választ, hogy ő és sorstársai miért autóval ingáznak Budapestre: "a főváros határában P+R parkolók csak a látszat kedvéért vannak, az autóval járó nem tudja letenni járművét a város határában. De ha le is tudná tenni, csak egy rosszul szervezett, drága, nap mint nap kellemetlen élményeket nyújtó tömegközlekedéssel mehetnének tovább. Mert mit kínál a „külsősök” adójából is finanszírozott budapesti tömegközlekedés a kigyulladó metró kocsikon, szétszakadó csuklós buszokon, kenderkötéllel kendácsolt HÉV-szerelvényeken, soha el nem készülő négyes metrón túl?"

"Ha Budapest a magyar gazdaság központja kíván lenni – és húzni kívánja ennek hasznát – akkor nem zárhatja el a munkaerő útját" – folytatódik némileg fenyegetőbbre váltott hangnemben a levél. Cser-Palkovics kerüli a nyílt konfliktust Tarlóssal, mint írja, a helyzet nem a főpolgármester hibájából állt elő, ám rajta múlik, hogy Budapest főváros akar-e maradni.

feheruuaru rea meneh

"Ha nem, semmi gond, van megoldás. A középkorban Szent István egyszer már kijelölte Magyarország fővárosát. Nem Buda volt az. Nyilván akkor is csak egy sáv vezetett be a városba…" – zárul a frappáns levél, amit a vicces polgármester "Air Mail" megjelöléssel látott el, hogy még az új alaptörvény januári hatályba lépése előtt biztosan kézbesítsék.